تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بالغ بر 40 هزار کارگاه تولیدی در استان کرمان وجود دارد

رضا اسماعیلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان با تسلیت حادثه دردناک ساختمان پلاسکو تهران اظهار‌ داشت: حوادث شغلی بسیار دردناک است و این حادثه یک ملت را داغدار کرد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه یک فاجعه بود که هزاران میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضربه زد گفت: هر نفر فوتی در حوادث شغلی یک میلیارد تومان ضرر بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند که باید با پیشگیری‌های به موقع از این حوادث جلوگیری کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه بررسی عوامل زیانبار محیطی کارگران باید همیشه بررسی شود افزود: بنا بر ماده 92 قانون کار، کارفرما موظف است پیش از استخدام یک کارگر، از وی نتیجه یک معاینه پزشکی را بخواهد تا به توانایی وی جهت انجام کار پی ببرد.

وی با اشاره به اینکه به طور کلی عوامل زیان‌آور در محیط کار را می‌توان به پنج عامل اصلی فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی، مکانیکی و روانی تقسیم‌بندی کرد گفت: در دنیای امروز حوادث به‌عنوان یکی از مهمترین ریسک فاکتورهای اقتصادی، سلامتی، اجتماعی و حتی سیاسی محسوب می‌شود و امروزه حوادث ناشی از کار به عنوان سومین عامل مرگ و میر در جهان به شمار می‌روند.

اسماعیلی‌پور با بیان اینکه ماهیت برخی مشاغل خطرناک است و نمی‌توان عوامل زیان‌بار و خطرناک را حذف کرد اما می‌توان عوامل خطرناک را کاهش و کنترل کرد تا کارگران کمتر در معرض خطر قرار گیرند خاطرنشان کرد: با بازدید از 16 هزار واحد تولیدی عوامل زیانبار محیطی کارگاه‌های تولیدی استان بر کارگران بررسی شده است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 40 هزار کارگاه تولیدی در استان کرمان وجود دارد تصریح کرد: همه افرادی که در این کارگاه‌ها مشغول کار هستند وظیفه دارند در مرحله نخست خودشان عوامل زیانبار محیطی را شناسایی و در برطرف کردن آن عوامل تلاش کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه تعداد کارگاه‌های تولیدی استان بسیار زیاد است و امکان بازرسی از همه آنها عملا مقدور نیست و یا نیاز به زمان زیادی دارد گفت: اگر کمک و یاری خود کارگران و افراد مشغول در این واحدها نباشد این عوامل برطرف نمی‌شود.

وی با اشاره به فرهنگ کار در جوامع و نفش اثرگذار فرهنگ کار بر تولید بیشتر و انگیزه بیشتر برای کار افزود: اخلاق حرفه‌ای مقل وجدان کاری، احترام به ارباب رجوع، احترام به همکار، بهره‌وری در کاری و استفاده مناسب و بهینه از ابزار کار از مواردی است که باید در کارگاه‌ها رعایت شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بالغ بر 40 هزار کارگاه تولیدی در استان کرمان وجود دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..