تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشگاه‌ها را به مرکز خلق ثروت تبدیل کنیم

معاون امور استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خلق ثروت در استان زنجان با به‌کارگیری ظرفیت‌های عظیم دانشگاه‌ها و دانشجویان این استان امکان‌پذیر خواهد بود.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، مرتضی براری در جلسه شورای اداری استان زنجان تصریح کرد: ارتباطات و فناوری اطلاعات موتور توسعه کشور به‌شمار می‌آید. از طرفی زیرساخت‌های لازم برای رونق این بخش در کشور فراهم شده است و در همین راستا در نظر داریم با همکاری همه دستگاه‌ها بتوانیم یک سبد جدید در حوزه آی‌سی‌تی در استان زنجان را خلق کنیم.
وی ادامه داد: برای استفاده از زیرساخت‌ها به جهت تولید خدمات به شهروندان و به بیانی دیگر برای خلق ثروت در این استان باید دانشگاهیان را وارد صحنه کنیم، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استان زنجان دانشجویان دانشگاه‌های آن است و این‌ها سرمایه ما هستند و اقتصاد مقاومتی هم یعنی اینکه بتوانیم از این سرمایه‌ها ثروت خلق کنیم.
این مسئول تاکید کرد: ۱۶ طرح در این استان با ۷ حوزه آغاز شده است. یکی از این حوزه‌ها دانشگاه‌ها است که ۴ طرح به آن‌ها سپرده شده است. هدف ما این است که دانشگاه‌های استان مانند دانشگاه‌های کشور مرکز ثقل خلق ثروت شود.
براری تاکید کرد: باید تلاش کنیم از این زیرساخت بسیار گسترده استان زنجان در بعد دانشجویان استفاده کنیم، همچنین زیرساخت‌های فنی دیگری نیز در این استان وجود دارد که در صورتی که بتوانیم از این‌ها برای ارائه خدمات به شهروندان استفاده کنیم فعالیت‌مان ارزشمند خواهد بود. به عنوان مثال، می‌توانیم موبایل را در این استان پنجره واحد تمام خدمات خود قرار دهیم و وقتی نهادی مثل شهرداری خدمات خود را در این بستر ارائه کند موجب کاهش رانت‌خواری و بهبود بخش اقتصادی خواهد شد.
وی اشاره‌ای نیز به بعد گردشگری استان در بستر همین فضا داشت و گفت: مهم‌ترین هدف ما این است که استان زنجان با توجه به جاذبه‌های گردشگری فراوانی که دارد از استانی معبر به استانی مقصد برای گردشگری تبدیل شود و امیدواریم بتوانیم با همکاری بخش میراث‌فرهنگی، هم اقتصاد گردشگری و هم اقتصاد صنایع‌دستی را ارتقا دهیم که در تحقق همه این مسائل ۱۶ طرح برای اجرا در استان نهایی شده است و همه این طرح‌ها با مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام خواهد شد.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشگاه‌ها را به مرکز خلق ثروت تبدیل کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..