تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جبهه های جنوب و غرب شاهد رشادت های سردار سرافراز اسلام/ سردار فروزنده جانباز شهید در خط ولایت، پاسدار ارزش ها

ساعت: 09:23 منتشر شده در مورخ: 1395/11/02 شناسه خبر: 1012182

جبهه های جنوب و غرب کشور به خوبی رشادت ها و دلیری های امیر سرافراز اسلام شهید رحمان فروزنده را به یاد دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا, شهید رحمان فروزنده در دوم بهمن سال 1342 در شهر زنجان دیده به جهان گشود و در آغوش گرم خانواده رشد کرد.

مدارج عالی تحصیلی را با موفقیت کامل یکی پس از دیگری سپری کرد،16 ساله بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و او نیز چون جوانان دیگر به صف یاران و عاشقان خمینی کبیر (ره) شتافت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1359 برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی به سپاه پیوست و پس از چندی در سال 1360 وارد ارتش شد و در طول 8 سال جنگ تحمیلی بارها و بارها در عملیاتهای مختلف حضور داشت.

*حضور در جنگ تحمیلی

او مدت 138 ماه در جبهه های حق علیه باطل و مناطق جنگی در عملیات های والفجر 8، محرم، کربلای 6، نصر 6، مرصاد و عملیات پدافندی فکه حضور داشت و بارها مجروح شد و به مقام شامخ جانبازی نایل آمد.

فروزنده، با شایستگی مراتب فرماندهی گروهان و گردان را در دوران دفاع مقدس در لشگرهای 16 زرهی قزوین و 77 پیاده خراسان، فرمانده تیپ 45 تکاور و جانشین لشگر 77 پیروز ثامن الائمه خراسان را طی کرد.

سرانجام این فرمانده دلاور ظهر یکشنبه 21 آذرماه 1389 مصادف با 6 محرمالحرام 1422 هجری قمری هنگام بازگشت از رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش در جنوب کشور به تبریز، بر اثر واژگونی خودرو به شهادت رسید و در تاسوعای حسینی در مزار شهدای زنجان تدفین شد.

 

*حضور در عملیات های بزرگ دفاع مقدس

امیر سرتیپ دکتر رحمان فروزنده از جانبازان دفاع مقدس است که 138 ماه در جبهه‌های نبرد و از جمله عملیات والفجر 8، دیوار بزرگ، کربلای 6، عملیات شرهانی، نصر 6 و عملیات مرصاد حضور داشته و در عملیات شرهانی و کربلای 6 و عملیات پدافندی فکه، بارها مجروح و به مقام جانبازی نایل شده است.
وی مراتب فرماندهی را در لشکرهای 16 زرهی قزوین، 77 پیاده خراسان، فرماندهی تیپ 45 تکاور و جانشین لشکر 77 ثامن الائمه‌ خراسان طی کرده و از 22 سال قبل از شهادت، به فرماندهی لشکر 21 حمزه سیدالشهداء آذربایجان منصوب شده بود.

جبهه های جنوب و غرب کشور به خوبی رشادت ها و دلیری های امیر سرافراز اسلام شهید رحمان فروزنده را به یاد دارند،حضور این شهید در این مناطق ثابت کرد که فرزندان غیور ایران اسلامی برای اقتدار ایران اسلامی همیشه آماده اند.

امروز زنجانی ها به خود می بالند که فرزندان گران سنگی همچون شهید فروزنده در دامن شهر زنجان پرورش یافته و به این شهدا افتخار یم کنند.

سردار فروزنده در کنار سرداران شهید سرافراز اشتری، قامت بیات، رستمخانی و دهها نام و افتخار دیگر افتخاری برای شهر پایتخت شور و شعور حسینی و شهر غواصان دریا دل هستند که در راه ولایت گام گذاشته و در این راه نیز به شهادت رسیدند.

امیر فروزنده با ولایت زیست و در مسیر دفاع از آرمانها و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با پیروی از فرامین ولایت فقیه به شهادت رسید. آرزویی که همیشه داشت.

*سیره اهل بیت (ع) در زندگی فرزندم جاری و ساری بود

"صفیه رفعتی"، مادر امیر سرتیپ شهید رحمان فروزنده با اشاره به ویژگی‌ های بارز شخصیتی فرزندش اظهار کرد: او با اقتدا به امام حسین (ع)، همواره سیره ائمه‌اطهار (ع) را در زندگی‌اش جاری ساخته بود و با قرآن ‌کریم انس و الفتی دیرینه داشت.
وی گام برداشتن در خط ولایت و امامت را از خصایص ارزشمند شهید فروزنده عنوان کرد و گفت: این اصل عقیدتی از اصول لایتغیر زندگی‌اش بود و سرانجام نیزز در راه پای‌بندی به این پیمان جانش را تقدیم کرد.
رفعتی خاطرنشان کرد: روحیه تلاش، مجاهدت و ایثار، از این امیر اسلام، چهره‌ای بسیجی ساخته و تحسین همگان را برانگیخته بود. کسی که بر پاسداری ازز انقلاب و دستاوردهای آن تاکید ویژه داشت و تمام عمر خویش را بر سر این اعتقاد گذاشت. همین ویژگی‌های ارزنده باید سرلوحه پیشروان راه شهدا قرار گیرد چرا که ایشان برای پاسداری از ارزش‌های نظام از هیچ کوششی دریغ نکرد.
وی با بیان اینکه شهید فروزنده اهل تجمل و بهانه‌گیری نبود، ابراز کرد: همواره در منش، رفتار و مسلک خویش به تأسی از اهل‌بیت (ع) آراسته به فضایلل اخلاقی بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جبهه های جنوب و غرب شاهد رشادت های سردار سرافراز اسلام/ سردار فروزنده جانباز شهید در خط ولایت، پاسدار ارزش ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..