تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یونسکو: تخریب آثار تدمر سوریه جنایت جنگی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم ، ایرینا بوکووا، مدیرکل یونسکو  تخریب آثار باستانی دیگر در شهر تدمر سوریه را به دست تروریست های داعش محکوم کرد و آن را « جنایت جنگی و یک خسارت عظیم برای مردم سوریه و بشریت » خواند.

اطلاعات و تصاویر ماهواره ای روز جمعه تخریب چند بنای تاریخی در شهر باستانی تدمر در مرکز سوریه را تأیید کرده است.

ایرینا بوکووا گفت: « این ضربه جدید به میراث فرهنگی نشان می دهد که پاکسازی فرهنگی توسط افراط گراها تا چه حد هم زندگی انسان ها و هم بناهای تاریخی را هدف قرار می دهد تا مردم سوریه را از گذشته و آینده خود محروم کند.»

مدیرکل یونسکو یادآور شد که محافظت از میراث فرهنگی و تاریخی جدای از محافظت از زندگی انسان‌ها نیست.»

داعش از مه ۲۰۱۵ تا مارس ۲۰۱۶ شهر تدمر را به اشغال خود درآورده بود. نیروهای دولتی مارس ۲۰۱۶ این شهر را آزاد کردند، اما تروریست ها ماه دسامبر دوباره تدمر را به تصرف خود درآوردند.

داعش اوایل ماه دسامبر به طور غیرمنتظره ای شهر تاریخی تدمر را با قدمت دو هزار ساله که یکی از مهمترین مراکز فرهنگی جهان بود و در فهرست میراث جهانی بشریت قرار داشت، دوباره تصرف کرد.

داعش ماه مه ۲۰۱۵ کنترل این شهر را در دست گرفت و با جهان بینی افراط گرایانه اسلامی خود که مجسمه های انسان ها یا حیوانات را به مثابه بت پرسی می داند، خسارات زیادی به آثار باستانی این شهر وارد کرد و خشم جامعه بین الملل را برانگیخت. ارتش سوریه با پشتیبانی روسیه تروریست ها را از این شهر بیرون کرد.

مأمون عبدالکریم، رئیس اداره آثار باستانی سوریه امروز اعلام کرد داعش بنای چهار وجهی (تتراپیلون) ، بنایی مربع شکل با ۱۶ ستون و نمای آمفی تئاتر روم را ویران کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یونسکو: تخریب آثار تدمر سوریه جنایت جنگی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..