تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سینمای منطبق بر فطرت انسانی سینمای دینی است

در هیچ دوره‌ای شاید به اندازه دوره كنونی نیاز به یادآوری امور فطری نداشته‌ایم چراكه امروزه همه‌چیز مصنوعی شده است.

جمعه/ شب/ سينمابه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ مجید مصلحی، مدیركل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با بیان این كه هر فیلمی كه بتواند یك‌قدم ما را جلو ببرد و با فطرت انسانی مغایرت نداشته باشد فیلمی دینی و مؤثر است؛ اظهار كرد: بیشتر افراد دچار واقعیت‌پنداری هستند اما درست آن است كه به واقعیت‌های ملموس اطرافمان بپردازیم تا به اثرگذاری بیشتر برسیم. باید واقعیت‌های اطرافمان را بشناسیم و همان گونه كه وجود دارد ارائه دهیم در غیر این صورت واقعیت را به شكل دیگری نمایش خواهند داد.
 
مدیر دوره‌های چهارم، پنجم و ششم «رویش» ادامه داد: به نظر من در هر ژانری می‌توان به سینمای دینی رسید و اصلاً نباید دنبال مفاهیم خاص بود. سینمای منطبق بر واقعیت‌ها و فطرت انسانی سینمای دینی و مطلوب ما است. در هیچ دوره‌ای شاید به اندازه دوره كنونی نیاز به یادآوری امور فطری نداشته‌ایم چراكه امروزه همه‌چیز مصنوعی شده است.
 
وی كه در حاشیه برگزاری جشنواره رویش صحبت می‌كرد، ادامه داد: در دوره‌های آغازین جشنواره، رویش واقعاً حركتی رو به بالا داشت و در دورهایی از این سرعت كاسته شد. خوشبختانه امسال با بازگشت رویش به موطن اول خود، مشهد، دوباره می‌توان امیدوار بود رویش به جایگاه اصلی خود برسد. همچنان معتقدم كه بدترین خطای راهبُردی‌ای كه در یك دوره انجام شد این بود كه رویش را از مشهد دور كردیم و در پایتخت متمركز شد.
 
مصلحی ضمن انتقاد از روشن نبودن مبانی هنر اسلامی و تفاوتش با دیگر مكاتب هنری گفت: به نظرم پژوهشگران دینی كارشان خلأ دارد و هنوز بعد از 37 سال از انقلاب اسلامی به تدوین مبانی هنر نپرداختند و این خطای مهم ما در این سال‌ها بوده است.
 
وی با تأكید بر مسئله آموزش مدیران و هنرمندان گفت: ما در هر دوره سنی و رده مدیریتی كه هستیم با توجه به تغییرات پرسرعت و چالش‌هایی كه با آن مواجه هستیم، بی‌نیاز از آموزش نیستیم. آموزش، باید عنصر لاینفك مدیران و هنرمندان جشنواره رویش باشد. تجربه‌ای كه در سال‌های مدیریتی‌ام پیدا كرده‌ام این است كه توانمندی مدیران؛ كارشناسان و هنرمندان را باید همواره افزایش دهیم. ما در حوزه‌های هنری نیاز به آموزش همراه با عمل مناسب و همسو خواهیم داشت.
 
مدیركل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری بیان كرد: افزایش خرد سازمانی و دانش مدیریتی روز از جمله حلقه‌های مفقوده ما است. ما در گام اول مدیران را با این مسئله آشنا كردیم. چراكه هدایت‌گران دیگران باید اول ‌ازهمه خودشان را هدایت كنند. وقتی مدیران مجموعه و متولیان رویش خودشان به رشد فكری خود توجه كنند، رویش و هنرمندانش هم پیشرفت خواهند كرد.
 
مصلحی بیان داشت: اگر از ایسم‌ها و تجملات و بحث‌های حاشیه‌بیرون آمدیم و خواستیم سینمایی دینی داشته باشیم، آنگاه در مسیر رسیدن به این مهم قرار خواهیم گرفت در غیر این صورت در همان جایی كه هستیم درجا خواهیم زد. متاسفانه باید گفت كه تا رسیدن به سینمای مطلوب فاصله داریم.
 
وی خاطر نشان كرد: اگر نگاهمان به فیلم دینی یا هر ارزشی از مجموعه ارزش‌هایی كه به آن معتقدیم، نگاهی گذرا، جشنواره‌ای و فصلی باشذ، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید. باید دغدغه این امور را داشت تا نتیجه مملوس به دست آید.

انتهاي پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سینمای منطبق بر فطرت انسانی سینمای دینی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..