تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیل گیتس: نوع بسیار خطرناک تری از تروریسم در راه است

بیل گیتس که در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس سخنرانی می کرد اعلام داشت که نوع جدیدی از تروریسم در حال ظهور است. نوعی که بسیار خطرناک تر از نمونه های قبلی بوده و ما به هیچ وجه مهیای مقابله با آن نیستیم.

پیش تر گفتیم که بیل و ملیندا گیتس جزو اعضای اصلی «ائتلاف برای آمادگی جهت مواجهه با بیماری های همه گیر» به حساب می آیند. این بنیاد غیرانتفاعی تمرکز خود را روی تولید واکسن جهت مقابله با شیوع بیماری های همه گیر در آینده قرار داده است.

این تشکیلات با سرمایه ای ۷۰۰ میلیون دلاری ایجاد شده،‌ اما موسس مایکروسافت معتقد است که احتمالاً چنین رقمی برای مقابله با تهدید اصلی کفایت نکند.

از نظر ثروتمندترین مرد دنیا، بیوتروریسم یا شیوع عمدی یک نوع بیماری خطرناک در یک ناحیه، به تهدیدی بسیار بزرگتر از تروریست های امروزی تبدیل خواهد شد.

«این که برای مقابله با شیوع عمدی بیماری های خطرناک نیاز به چه مقدمات و آماده سازی هایی داریم، مبحثی است که نیازمند بحث و گفتگوست. تعیین احتمال وقوع حملات بیوتروریستی واقعاً دشوار است، اما خسارتی که چنین حملاتی می توانند وارد سازند بسیار بسیار عظیم خواهد بود.

من معتقدم شیوع یک بیماری خطرناک (چه به صورت طبیعی و چه عمدی) ظرفیت آن را دارد که در یک دوره کوتاه تا بیش از ۱۰ هزار نفر را به کام مرگ بکشاند.»

گیتس باور دارد که همه کشورهای دنیا باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند، چرا که عوامل بیماری زا هیچ توجهی به مرزهای سیاسی ندارند. علاوه بر این، پر واضح است که کنترل دامنه اثر یک حمله بیوتروریستی بسیار دشوارتر از بمب گذاری یا حملات مسلحانه خواهد بود.

بنیان گذار مایکروسافت خطرناک بودن بیش از پیش این نوع از حملات تروریستی را به بین المللی بودن ابعاد آنها مرتبط می داند. وقتی چند کشور درگیر یک ماجرای مشترک شوند، به طور معمول کارها از طریق بروکراسی های طولانی همراه با کش مکش های سیاسی انجام خواهد شد. همین مسئله چابکی لازم را برای اقدام به موقع از بین خواهد برد.

به همین دلایل است که گیتس اعتقاد دارد می بایست پیش از بروز یک اپیدمی طبیعی و یا عمدی در هر نقطه ای از جهان، یک تشکیلات فراملیتی منسجم و چابک برای مقابله با چنین بحران هایی ایجاد شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیل گیتس: نوع بسیار خطرناک تری از تروریسم در راه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..