تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمان پایان آواربرداری پلاسکو مشخص نیست/ توزیع ماسک بین نیروهای امدادی/ ناکامی سگ‌های زنده‌یاب

زمان پایان آواربرداری پلاسکو مشخص نیست/ توزیع ماسک بین نیروهای امدادی/ ناکامی سگ‌های زنده‌یاب

جلال ملکی با بیان اینکه برداشتن اسکلت‌های ساختمان پلاسکو بسیار سخت است افزود: لازم است با رعایت احتیاط و ایمنی به افراد محبوس‌شده دست پیدا کنیم. به همین دلیل نمی‌توان گفت این عملیات در چه زمانی به اتمام می‌رسد اما تلاش می‌شود هرچه سریع‌تر به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه از لحظات اولیه وقوع حادثه و با تدبیر شهردار تهران و مشاوره‌های گرفته شده، آواربرداری و سبک‌سازی از قسمت‌های بالایی شروع شد، اظهار داشت: با مراجعه چندتن از افرادی که ادعا داشتند به دلیل شناخت خوب از محیط حادثه می‌توانیم سریع‌تر به محبوس‌شدگان دست پیدا کنیم به حفر تونل‌هایی اقدام کردیم اما به نتیجه‌ای نرسیدیم و درنهایت عملیات با تاکتیک قبلی و آواربرداری از جبهه جنوب و شرق ادامه پیدا کرد.

ملکی با بیان اینکه عملیات آواربرداری از دو جبهه و توسط آتش‌نشانان و نیروهای امداد و با استفاده از تجهیزات پیشرفته در حال انجام است گفت: آواربرداری‌ها به خصوص در جبهه جنوب به خوبی در حال پیشرفت است اما هنوز نتوانسته‌ایم به افراد حبس شده در آوار دست پیدا کنیم. با این وجود عملیات با قدرت بالایی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه وضعیت آوار بسیار پیچیده و فنی است و با کمی سهل‌انگاری و غفلت این احتمال وجود دارد حادثه دیگری رخ دهد به وجود حرارت بالا در میان آوار اشاره کرد که همین موضوع احتمال زنده پیداکردن محبوس‌شدگان را کمرنگ می‌سازد.

توزیع 2000 ماسک بین نیروهای امدادی و انتظامی به دستور وزیر بهداشت

پیرحسین کولیوند گفت: از امروز به دلیل شدت و غلظت دود حاصل از حریق ساختمان پلاسکو، بیش از 1000 ماسک بین نیروهای امدادی و انتظامی حاضر در محل توزیع شده است.

وی افزود: این تعداد ماسک تا شامگاه امشب به پایان رسید و با دستور وزیر بهداشت، 2000 ماسک دیگر تامین و بین نیروهای حاضر، توزیع شد.

سگ‌های زنده‌یاب هنوز اثری از زیرآوارمانده‌های پلاسکو پیدا نکرده‌اند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اقدامات این سازمان را در زمینه امدادرسانی و آواربرداری در پی ریزش ساختمان پلاسکو تشریح کرد.

مرتضی سلیمی درباره اقدامات هلال احمر در پی حادثه ساختمان پلاسکو گفت: پیش از فروریختن ساختمان، هلال احمر بالگردهایی را برای کمک به اطفاء حریق آماده کرد که متاسفانه در همان زمان ساختمان فروریخت.

وی افزود: بعد از ریزش ساختمان هلال احمر ۱۵۰ نفر امدادگر، ۱۴ قلاده سگ زنده‌یاب، ۱۷ خودروی عملیاتی و ۵ دستگاه زنده‌یاب را به منطقه اعزام کرد تا بتوانیم خدمات امدادی را ارائه دهیم و ۳ فروند بالگرد را به صورت آماده‌باش نگه داشتیم تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنیم.

سلیمی ادامه داد: در حال حاضر هم ۵۰ نفر از نیروهای هلال احمر به صورت شبانه‌روزی در منطقه حضور دارند و در عملیات آواربرداری کمک می‌کنند. همچنین ۱۰۰ نیروی پشتیبان نیز در استان تهران به صورت آماده مستقرند تا در صورت نیاز بتوانند خدمات لازم را ارائه دهند.

وی که در برنامه تیتر امشب، صحبت می کرد، در پاسخ به این سوال که آیا سگ‌های زنده‌یاب توانسته‌اند اثری از محبوسین ساختمان پلاسکو پیدا کنند یا خیر، گفت: متاسفانه تا این لحظه این اقدام میسر نشده است. البته صبح امروز یک کلاه ایمنی پیدا شد، اما هنوز پیکری را پیدا نکرده‌ایم. اگر امکان ورود سگ‌ها به زیر آوار از دو کانال حفر شده میسر می‌شد آن‌ها می‌توانستند متوجه شوند. البته دستگاه‌های زنده‌یاب نیز از فاصله ۳۰ متری می‌توانند ازطریق امواج فرد را بیابند اما تا این لحظه این کار اتفاق نیفتاده است.

ادامه عملیات آواربرداری پلاسکو در دو جبهه

آواربرداری ساختمان پلاسکو در دو جبهه شمالی و جنوبی این ساختمان با بهره‌گیری از تجهیزات امدادی در حال پیگیری است.

ادامه عملیات آواربرداری ساختمان پلاسکو با گذشت حدود 36 ساعت از این حادثه با تلاش خستگی‌ناپذیر نیروهای سازمان آتش‌نشانی و امداد و نجات و همچنین مهندسین حاضر در محل حادثه در حال پیگیری است.

در ساعات گذشته مسئولین مختلف از جمله شهردار تهران، رئیس ستاد بحران کشور و همچنین دادستان تهران در محل حادثه حاضر شدند و از نزدیک روند آواربرداری این حادثه را پیگیری کردند.

همچنین ساختمان کناری پلاسکو با توجه به سرایت آتش و تشخیص مهندسین به طور کامل تخریب شد.

در جریان آواربرداری، پس از برداشته شدن قطعات سنگین چند تنی، ضمن توقف عملیات سگ‌های زنده‌یاب در محل حاضر می‌شوند تا احیاناً افراد گیرافتاده در زیر آوار را ردیابی کنند که تا زمان انتشار این خبر هنوز افراد یا اجسادی پیدا نشده است.

هم‌چنین در محل حادثه قطعات چند تنی نمای ساختمان پلاسکو توسط نیروهای امدادی به قطعات کوچکتر برش داده می‌شود و توسط کامیون‌ها از این محل انتقال داده می‌شوند.

۴۷۲۳۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمان پایان آواربرداری پلاسکو مشخص نیست/ توزیع ماسک بین نیروهای امدادی/ ناکامی سگ‌های زنده‌یاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..