تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : اسباب بازی بچه، چی خوبه؟

اسباب بازی کودکان 

علی رغم هشدارهای ایمنی و معیارهای احتیاطی که به طور کلی در خانواده ها وجود دارد، اسباب بازی ها یکی از علل اصلی بروز حوادث برای کودکان به شمار می روند. لذا قبل از خریدن یک اسباب بازی ( یا اهدای هدیه ای به کودک خود) دقت کنید که دارای شماره ثبت یا علامت استاندارد باشد.

اگر اسباب بازی دست دوم خریداری می کنید ، سعی کنید بازی اصلی آن را به دست آورید و اگر این کار برای شما دشوار است ، مواظب باشید که بازی استاندارد باشد ، در غیر این صورت از خریدن آن پرهیز کنید ( یا اینکه اسباب بازی را نگه دارید تا کودک شما بزرگتر شود و استفاده از آن برایش خطرناک نباشد ) و هنگام باز کردن اسباب بازی فورا کیسه های پلاستیکی آن را باز کنید و دور بیندازید.

اسباب بازی های پارچه ای در خانه هدیه ای دوست داشتنی به شمار می رود ، اما در ساخت این اسباب بازی ها باید دقت کافی شده باشد ، به طوری که چشم ها در جای خود محکم قرار گرفته باشند و موی سر و سبیل به خوبی در جای خود محکم شده باشند و نیز دقت کنید در آن قطعات فلزی وجود نداشته باشد.

باید اسباب بازی ها نرم و کتاب ها پارچه ای و قابل شست و شو باشند ، زیرا این ها گاهی وارد دهان کودک می شوند و گاهی روی زمین می افتند و گاهی نیز کودک با آنها در باغچه منزل بازی می کند و آنها را غذا و شیر استفراغ شده آلوده می کند.

حتما بخوانید :   زیباجو : شیشه خوردن کودک، رفتار بچه گانه!/ صدای دکتر

از قرار دادن اسباب بازی در ماشین لباسشویی پرهیز کنید و به منظور گندزدایی آن از باکتری ها میتوانید با قرار دادن آن در کیسه ای پلاستیکی آن را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید.

درباره مواد به کار رفته در ساخت اسباب بازی دقت کنید ، زیرا کودکان هر آنچه را به دست بیاورند می چشند و اگر دوست ندارید کودکی اسباب بازی به خصوصی را در دهانش قرار دهد ، آن را به دست او ندهید ، دقت کنید که اسباب بازی نرم و بدون قطعات پلاستیکی یا چوبی باشد.

اگر اجازه می دهید کودک با بالون بازی کند ، مواظب باشید در زمان انفجار یا خالی شدن باد آن پرتاب شود ( و خودتان آن را سوراخ کنید ) ، زیرا لاستیک مستعمل باعث خفگی می شود.

به عمر مفید اسباب بازی دقت کنید ریال زیرا این معیار شما را در خرید کالاهای مناسب و مطمئن برای فرزندتان یاری می کند و باید به این هشدار دقت کرد که کدام اسباب بازی برای کودکان زیر سن ۳۶ ماهگی مناسب نیست ، از جمله عروسک دارای زیورآلات نظیر کفش و کلاه و نیز قالب های خانه سازی .

– صداهای بلند پرده های حساس گوش را آزار می دهد ، بنابراین اسباب بازی های دارای صداهای کم را انتخاب کنید و در صورت امکان صداهای آن را کم کنید.

وسیله آزمایشی برای اسباب بازی ها بسازید ، بدین ترتیب که به اندازه شکاف دهان کودک شکافی در یک کاغذ ایجاد کنید . اگر اسباب بازی از آن شکاف رد شود ، پس بدانید که آن اسباب بازی برای کودک شما خطرناک است.

حتما بخوانید :   زیباجو : غذای کمکی، مخصوص نوزادان حساس!

نوار یا ریسمان بلندتر از ۱۵ سانتی متر برای کودک خطر خفگی به همراه دارد. در خصوص اسباب بازی های معلق روی تختخواب کودک باید این وسایل با نخی پلاستیکی محکم نصب شوند و هرگز روی عروسک ها نواری قرار ندهید.

اجزای اسباب بازی را بررسی کنید و اگر مشاهده کردید در صورت مکیدن یا پرتاب کردن آن توسط کودک ، وی آسیب می بیند ، از خریدن آن خودداری کنید.

از خریدن اسباب بازی هایی که برای بازی از دکمه آن باید استفاده شود پرهیز کنید ، زیرا برای کودکان خطرناک است ( در صورتی که کودکتان دکمه ای را بلعید ، فورا او را به نزدیک ترین اورژانس منتقل کنید ) . بنابراین ، اسباب بازی های مناسب را انتخاب کنید که ساعت ها کودکتان را سرگرم می کند.

روروک ها 

بدون شک ، کودکی که احساس می کند قادر به راه رفتن نیست ، آزادی را که روروک به او می دهد ، دوست خواهد داشت. لکن این روروک ها عامل اصلی حوادثی هستند که برای نوزادان رخ می دهد ، زیرا باعث کند شدن عملیات آموزش راه رفتن به جای سرعت بخشیدن به آن می شود و در صورت قرار دادن طولانی مدت کودک در طول روز در روروک ، آسیب های دائمی به شانه های کودک وارد میشود و واقعیت این است که برخی پزشکان استفاده از روروک را منع می کنند. 

بنابراین، اگر روروک برای کودک خود خریداری کرده اید ، اقدامات احتیاطی زیر را انجام دهید:

– مواظب باشید که فقط در مکان های مسطح استفاده شود ، زیرا استفاده و انحراف آن فقط به مقدار ۲٫۵ سانتیمتر باعث واژگون شدن آن می شود . پله های منزل را حصاربندی کنید و مواظب باشید همه درها بسته و گوشه میزها پوشیده شده باشد.

حتما بخوانید :   زیباجو : طرز تهیه اسپاگتی پای، با پاستای نواری!

– مواظب باشید که ورودی درها برآمدگی نداشته باشد و فرش هایی را که مانع حرکت روروک ها میشود ، کنار بزنید.

– دقت کنید که روروک محکم باشد ، زیرا کودک نیرومند روروک را روی فرش به حرکت درمی آورد و آن را واژگون می کند.

– روروکی را انتخاب کنید که یک سینی در جلو آن باشد تا کودک هنگام تلاش با آن بازی کند.

– کودک را با روروک تنها نگذارید.

– در صورتی که کودک شما قادر به راه رفتن به روش دیگری است ، از روروک استفاده نکنید ، زیرا از اشتیاق کودک برای یادگیری راه رفتن می کاهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : اسباب بازی بچه، چی خوبه؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..