تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ژنرال عون: سران عرب در اجلاس اردن باید مشکلات جهان عرب را حل کنند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، ژنرال عون روز جمعه در دیدار دبیرکل اتحادیه عرب با وی در « بعبدا» کاخ ریاست جمهوری لبنان خاطرنشان کرد که لبنان در تلاش های عربی اگر در این مسیر قرار داشته باشد، سهم خود را ایفا خواهد کرد.
وی در دیدار بیرکل اتحادیه عرب از ضعف و سستی این اتحادیه انتقاد کرد و گفت که این ضعف و سستی نتیجه جنگ ها و دودستگی ها است اما با این وجود اتحادیه عرب همچنان یک مرجع است.
رئیس جمهوری لبنان افزود: باید برای حفظ اتحادیه عرب تلاش کرد چون تنها عنصری است که عرب ها را دور هم جمع می کند.
ژنرال عون با تاکید بر اینکه لبنان در حد توانش از تحقق همبستگی بین کشورهای عربی حمایت می کند، این همبستگی را عامل اصلی توان این کشورها خواند.
ابوالغیط نیز با بیان اینکه برای نخستین بار به عنوان دبیرکل اتحادیه عرب به لبنان سفر کرده است، گفت که سفرش به بیروت به دلیل خلاء ریاست جمهوری دو و نیم ساله در لبنان به تعویق افتاده است.
وی درعین حال گفت که حضورش دربیروت فرصتی برای تاکید برحمایت اتحادیه عرب از لبنان و قدردانی از نقش مهمی است که این کشور در اتحادیه عرب و خارج از آن ایفا می کند.
دبیرکل اتحادیه عرب از رئیس جمهوری لبنان خواست تا هنگام سفر به مصر، در مقر اتحادیه عرب در قاهره نیز حضور یابد و در جمع روسای هیات های دیپلماتیک عربی سخنرانی کند.
براساس این گزارش ژنرال عون و ابوالغیط در این دیدار آماده سازی ها برای برگزاری نشست آینده سران عرب در اردن ، اهمیت مشارکت ژنرال عون در این نشست و اوضاع جاری برخی کشورهای عربی را که شاهد جنگ و ویرانی هستند، بررسی کردند.
دبیرکل اتحادیه عرب که صبح جمعه وارد بیروت شد، همچنین با « نبیه بری» رئیس مجلس و «سعد حریری» نخست وزیر لبنان به طور جداگانه دیدار و با آنان درباره تحولات منطقه و لبنان ، اوضاع جهان عرب به ویژه فلسطین و همچنین معضل آوارگان و مشکلاتی که لبنان از این بابت تحمل می کند، گفت وگو کرد.
وی گفت که با رئیس مجلس لبنان در باره اینکه چگونه با هم تلاش کنیم تا ثبات به خاورمیانه بازگردد، تبادل نظر کرده است.
ابوالغیط خاطرنشان کرد: دیدار بسیار مهمی هم با سعد حریری داشتم و به وی بابت نخست وزیری لبنان برای بار دوم تبریک گفتم.
دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه « امروز همه متوجه بازگشت ثبات به لبنان هستند»، گفت که با نخست وزیر لبنان در باره مشکلات منطقه و کشورهای عربی و همچنین شروع به کار« دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا و رفتار احتمالی او با جهان عرب و ضرورت اتخاذ موضع مناسب در قبال آن گفت وگو کرده است.
وی افزود: درباره احتمال جابجایی سفارت آمریکا از تل آویو به قدس صحبت و دو طرف بر مخالفت با این سیاست آمریکا و ضرورت گوشزد خطر آن تاکید کردیم.
ابوالغیط اضافه کرد: از سفر سعد حریری به مصر و بازدید از مقر اتحادیه عرب در قاهره استقبال می کنیم.
دبیرکل اتحادیه عرب گفت که از برقراری ثبات در لبنان و نقش فعال لبنان در برنامه های اتحادیه عرب هم استقبال می کند.
خاورم*390*134** انتشار دهنده: فردین پازوکی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ژنرال عون: سران عرب در اجلاس اردن باید مشکلات جهان عرب را حل کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..