تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با تخم مرغ و گوجه فرنگی معجزه سلامت را ببینید+ عکس

تخم مرغ تنها یک خوراک ساده نیست بلکه می توانید با استفاده از انواع چاشنی ها و سبزیجات مختلف این پروتئین مغذی را به یک خوراک سالم برای تغذیه بدن تبدیل کنید.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در فرهنگ های مختلف انواع خوراک های آسان اما مقوی و سالم با استفاده از تخم مرغ وجود دارد و در بسیاری از کشورها خوراک تهیه شده با این ماده جزو اصلی وعده صبحانه است.

تحقیقات جدید نشان داده است مصرف روزانه تخم مرغ برای سلامت بدن مشکلی ایجاد نمی کند مشروط بر اینکه فرد از مصرف سایر خوراکی های حاوی روغن های اشباع به میزان زیاد خودداری کند.

خوراکی های متداول با استفاده  از تخم مرغ عبارتند از تخم مرغ پخته، نیمرو، املت و خاگینه اما می توانید با تخم مرغ خوراکی های متنوع تری نیز درست کنید و از طعم مطلوب آن در کنار سایر اعضای خانواده لذت ببرید.

با تخم مرغ و گوجه فرنگی معجزه سلامت را ببینید+ عکس

یکی ازاین خوراکی ها نیمرو در سس گوجه فرنگی است برای تهیه این خوراک مقوی به مواد زیر نیاز دارید:

روغن زیتون، پیاز خرد شده، مقداری زیره سبز، گشنیز خرد شده، فلفل قرمز و سیاه، دارچین یک قاشق چایخوری، 4 حبه سیر خرد شده، آب گوجه فرنگی یا سس گوجه فرنگی، اسفناج و 8 عدد تخم مرغ.

ابتدا مقداری روغن را در تابه ریخته و سپس پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید تا رنگ آن طلایی شود، سپس زیره سبز، گشنیز، فلفل قرمز، دارچین و سیر را به پیاز اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید تا یک مخلوط یکدست درست شود، زمانی که سیر خام حالت نرم و پخته پیدا کرد می توانید حرارت را خاموش کنید.

مقداری سس قرمز عادی یا آب گوجه فرنگی غلیظ را در ظرفی دیگر ریخته حرارت دهید تا قوام پیدا کند، پس از حدود 6 دقیقه مخلوط پیاز و ادویه ها را به آن اضافه کنید و حدود 20 دقیقه زمان دهید تا مایع یکدست شود.

در مرحله نهایی تخم مرغ ها را بدون اینکه زرده یا سفیده را از هم جدا کنید مانند نیمرو در مخلوط سس گوجه فرنگی و پیاز بریزید، در این مرحله هم زدن یا نزدن تخم مرغ ها بستگی به ذائقه افراد دارد.

زمانی که تخم مرغ ها بستند و مانند نیمرو سفت شدند می توانید خوراک را سرو کرده مصرف ببرید.

با تخم مرغ و گوجه فرنگی معجزه سلامت را ببینید+ عکس

در این خوراک مغذی موادی مانند فیبر، آهن، سدیم، پروتئین، کربوهیدارت، قند، کلسیم و مقدار کمی چربی وجود دارد که همگی برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید هستند.

منبع: myrecipes

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با تخم مرغ و گوجه فرنگی معجزه سلامت را ببینید+ عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..