تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سه جایزه جشنواره داکا در دست سینماگران ایرانی/ «دختر» جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد را گرفت

سه جایزه جشنواره داکا در دست سینماگران ایرانی/ «دختر» جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد را گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرهاد اصلانی، چهارمین جایزه جهانی امسال خود را برای فیلم «دختر» گرفت. پس از جشنواره‌های مسکو، باتومی و گوا، او این بار در جشنواره داکا هم جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را از آن خود کرد.

در مراسم پایانی جشنواره فیلم داکا جایزه‌ بهترین فیلم به «دختر» رضا میرکریمی اهدا شد و فرهاد اصلانی هم برای بازی در این فیلم، جایزه‌ بهترین بازیگری این جشنواره بنگلادشی را گرفت.

پرویز شهبازی کارگردان فیلم «مالاریا» نیز جایزه‌ بهترین کارگردانی را از این رویداد هنری دریافت کرد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا که امسال از تاریخ 12 تا 20 ژانویه 2017 (23 دی تا اول بهمن)برگزار شد، میزبان نمایش طیف متنوعی از محصولات سینمای ایران بود و مهتاب کرامتی نیز یکی از داوران این دوره از جشنواره فیلم داکا بود.

در بخش مسابقه سینمای آسیا این رویداد سینمایی، فیلم‌های «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی، «ابد و یک روز» از سعید روستایی به همراه فیلم‌های «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی و «پاریس تهران» از کاوه اویسی نماینده سینمای ایران بودند.

بخش مرور آثار این رویداد سینمایی نیز به نمایش فیلم‌های «کلوز آپ»، «طعم گیلاس»، «باد ما را خواهد برد» و «کپی برابر اصل» از آثار عباس کیارستمی کارگردان نامدار سینمای کشورمان در عرصه بین‌الملی اختصاص یافت.

سه فیلم «تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق صادق دقیقی، «تگرگ و آفتاب» ساخته رضا کریمی و «اینجا کسی نمی‌میرد» به کارگردانی حسین کندری به نمایندگی از سینمای ایران در بخش سینمای جهان حضور داشتند.

بخش سینمای کودک ونوجوان جشنواره فیلم داکا نیز میزبان نمایش فیلم‌های «هویت» ساخته مهدی سبط رسول، «پنجره» از رهبر قنبری و «والدراما» به کارگردانی عباس امینی بود و در بخش فیلم‌های کوتاه و مستقل نیز سه فیلم ایرانی «تعقیب» از آرمین ابراهیمی، «پیرمرد و دوچرخه» به کارگردانی سلیم معزی و «یک روز بعد» ساخته احسان همتی به نمایش درآمدند.

«شیفت شب» ساخته نیکی کریمی، «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده و «انجمن آرزوها» ساخته گل‌اندام صفری نیز فیلم‌های ایرانی حاضر در بخش زنان فیلمساز این رویداد سینمایی بودند و بالاخره فیلم‌های «دلبری» به کارگردانی جلال دهقانی، «آبجی» از مرجان اشرفی‌زاده و «گورمردها» به کارگردانی علی مردمی نیز در بخش فیلم‌های معنوی جشنواره فیلم «داکا» حضور داشتند.

57244




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سه جایزه جشنواره داکا در دست سینماگران ایرانی/ «دختر» جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد را گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..