تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارش سالیانه گروه NPD از عملکرد صنعت بازی طی سال 2016 منتشر شد

گروه معتبر NPD اخیراً گزارش خود از وضعیت صنعت بازی های ویدیویی در ماه دسامبر 2016 و نیز گزارش سالیانه خود را منتشر نموده است که با اطلاعات بسیار جالبی همراه است. طی ماه پایانی سال گذشته میلادی، بازی Call of Duty: Infinite Warfare توانست یکبار دیگر در صدر جدول جای بگیرد و به گفته NPD، این نهمین سال پیاپی است که یک عنوان از سری Call of Duty در رده نخست جدول ماه دسامبر به چشم می خورد.

از سوی دیگر، بتلفیلد 1 به دومین بازی پر فروش سال تبدیل شده و تا 10 درصد نسبت به فروش Star Wars Battlefront در ماه دسامبر، درآمد بیشتری عاید الکترونیک آرتز کرده است.

از منظر فروش جداگانه پلتفرم های گیمینگ، فاینال فانتزی پر فروش ترین بازی کنسول کنسول پلی استیشن 4 در ماه دسامبر بوده است و توانسته «بهترین فروش ماه نخست» در تاریخچه این فرنچایز را تجربه کند. گفتنی است که تعداد واحدهای فیزیکی فروخته شده فاینال فانتزی 15، تا 19 درصد از فاینال فانتزی 13 بیشتر بوده و ضمناً درآمد دیجیتالی آن هم با با رشد 54 درصدی مواجه گشته است.

در حوزه پلتفرم های پرتابل، بازی Pokemon Sun and Moon بدون شک برنده مسابقه بوده است. NPD می گوید که این دو بازی، مجموعاً 4.21 میلیون واحد فروخته اند که بهترین عملکرد این فرنچایز از سال 2007 و بعد از عرضه Pokemon Diamond and Pearl با 4.25 میلیون واحد تلقی می شود. حال باید دید که Sun and Moon می توانند این رکورد فروش را پشت سر بگذارند یا خیر.

10 بازی برتر ماه دسامبر

در پایین، لیست 10 بازی پر فروش ماه دسامبر 2016 قرار گرفته. لازم به اشاره است که Pokemon Sun و Moon به صورت جداگانه در چارت بازی ها حضور دارند و فروش شان به عنوان باندل در نظر گرفته نمی شود. علاوه بر این، گروه NPD به آمار فروش دیجیتالی بازی های نینتندو نیز دسترسی ندارد؛ بنابراین فروش این دو بازی ممکن است به مراتب از آنچه هرکسی فکر می کند بیشتر باشد.

از طرف دیگر، می توان دید بازی Watch_Dogs 2 هم با وجود انتقاداتی که بر عملکرد بازی در ماه نوامبر وارد شد، کماکان جایگاه خود را حفظ کرده و در رده ششم جدول به چشم می خورد.

Call of Duty: Infinite Warfare – PC, PS4, Xbox One Final Fantasy 15 – PS4, Xbox One Battlefield 1 – PC, PS4, Xbox One Madden NFL 17 – PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One NBA 2K17 – PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Watch Dogs 2 – PC, PS4, Xbox One Grand Theft Auto 5 – PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Pokemon Sun – 3DS FIFA 17 – PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Pokemon Moon – 3DS 10 بازی برتر سال 2016

مثل همیشه و همان طور که انتظار داشتیم، بازی های شوتر و ورزشی، چارت فروش سال 2016 میلادی را کاملا به تصاحب خود درآورده اند و ظاهراً Grand Theft Auto V هم بعد از سه سال حاضر به ترک لیست برترین بازی ها نیست. ضمناً فروش بالای Call of Duty: Black Ops 3 طی اوایل سال جاری میلادی، حضور آن در لیست پرفروش ترین بازی های سال را اجتناب ناپذیر کرده است.

از طرف دیگر، نباید نگران قرار گرفتن فاینال فانتزی 15 در آخرین رده جدول بود. این بازی اواخر سال 2016 میلادی عرضه شده و عملکردی عالی در ماه دسامبر داشته است؛ بنابراین می توان به جرئت گفت که بازی به فروش فوق العاده خود در ماه جاری میلادی و پس از آن ادامه خواهد داد.

گفتنی است که درست مانند نینتندو، گروه NPD به آمار فروش دیجیتالی بازی اوورواچ روی پلتفرم بتل.نت دسترسی ندارد؛ بنابراین این بازی هم احتمالاً در رده ای بسیار بالاتر جای خواهد گرفت.

Call of Duty: Infinite Warfare – PC, PS4, Xbox One Battlefield 1 – PC, PS4, Xbox One The Division – PC, PS4, Xbox One NBA 2K17 – PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Madden NFL 17 – PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Grand Theft Auto 5 – PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Overwatch – PC, PS4, Xbox One Call of Duty: Black Ops 3 – PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One FIFA 17 – PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Final Fantasy 15 – PS4, Xbox One تسلط پلی استیشن 4 بر بازار سخت افزار

همانطور که پیش تر گزارش شد، پلی استیشن 4 یکبار دیگر از منظر فروش، کنسول اکس باکس وان را طی ماه دسامبر 2016 پشت سر گذاشت. NPD می گوید باندل پلی استیشن 5 اسلیم 500 گیگابایتی به همراه بازی Uncharted 4: A Thief’s End، محبوب ترین کنسول ماه دسامبر، با فروش 1.2 میلیون واحدی بوده است و پلی استیشن 4 پرو هم 18 درصد از فروش خانواده نسل هشتمی سونی طی ماه دسامبر و نوامبر را به خود اختصاص داده است.

در همین حال، کنسول اکس باکس وان هم با رشد 10 درصدی در واحدهای فروخته شده، ماه خوبی را پشت سر گذاشت و نینتندو هم توانست به لطف تقاضای بالا برای نسخه های جدید سری Pokemon، به افزایش فروش 4 درصدی برای پلتفرم 3DS دست یابد. اما متاسفانه به خاطر کاهش قیمت این کنسول قابل حمل، افزایش فروش به معنای کسب درآمد بیشتر نیست.

در مجموع، فروش سخت افزار طی ماه دسامبر، با کاهشی 20 درصدی نسبت به همین ماه در سال 2015 همراه بوده است و این کاهش فروش طی سال کامل 2016، در برابر سال 2015، به 24 درصد می رسد.

آمار کلی

پیش از هر چیز، گیمرها در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، 2.78 میلیارد دلار هزینه را صرف خرید تجهیزات و نرم افزارهای گیمینگ کردند که 15 درصد نسبت به دسامبر 2015 کمتر تلقی می شود. فروش کنسول ها و نرم افزارهای پرتابل با کاهشی 12 درصدی، به 1.19 میلیارد دلار رسید و نرم افزارهای پی سی هم با کاهشی 13 درصدی، 45.3 میلیون دلار از رقم نهایی را به خود اختصاص داده اند.

از طرف دیگر، هزینه برای سخت افزار هم با کاهش 20 درصدی به 994.9 میلیون دلار رسید و تجهیزات جانبی هم کاهشی 15 درصدی و دستیابی به رقم 547.6 میلیون دلار را پشت سر گذاشتند.

با نگاهی کامل به عملکرد گیمینگ در سال 2016، متوجه می شویم که هزینه های صنعت با کاهشی 12 درصدی نسبت به سال 2015، به 12.1 میلیارد دلار رسیده است. کنسول ها و نرم افزارهای پرتابل، با کاهش ناچیز 6 درصدی، سهمی 5.79 میلیارد دلاری را به خود اختصاص دادند و نرم افزارهای پی سی با رشد 5 درصدی، به 333.8 میلیون دلار رسیدند. در مجموع فروش سخت افزار نیز با کاهشی 24 درصدی به 3.68 میلیارد دلار رسید.

مثل همیشه باید در نظر داشت که این آمار، نشان دهنده فروش و درآمد نهایی صنعت بازی نیستند؛ چرا که گروه NPD به برخی از داده ها برای دستیابی به نتیجه ای دقیق تر دسترسی ندارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارش سالیانه گروه NPD از عملکرد صنعت بازی طی سال 2016 منتشر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..