تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سومین جشنواره دوستداران محیط زیست استان گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، خلیل فرشباف عضو هیئت مدیره موسسه سبزگامان بسکی امشب در مراسم سومین جشنواره دوستداران محیط زیست استان گلستان و سالروز غلامعلی بِسکی اظهار داشت: مهم‌ترین فاکتورهای محیط زیست آب، خاک و هوا است که متاسفانه امروزه با سهل‌انگاری مورد بی‌مهری قرار گرفته و سبب از بین رفتن محیط زیست سالم و پاک هستیم.

وی افزود: مشکلی  که در حال حاضر در جامعه ما وجود دارد این است که همه ما از قضیه محیط زیست غافل هستیم و کشور نیمه خشک ما در حال نابودی است.

عضو هیئت مدیره موسسه سبزگامان بسکی تصریح کرد: حتی در کشورهایی که آب شیرین فراوان دارند برای قطره قطره آب خود برنامه‌ریزی اصولی در نحوه استفاده و بهره‌برداری دارند در صورتی که با توجه به کمبود آب در کشورمان هیچ برنامه خاصی در نحوه استفاده صحیح نداریم.

فرشباف افزود: ساختار قانونی و قضایی کشور ما برای صیانت از موارد محیط زیست دارای مشکل است و تا ساختار قانونی و پایش قانونی و قضایی اصلاح نشود، تلاش همه موسسات بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی ادامه داد: نماینده و مسئولان باید با طرح موضوعات و مشکلات، قوانینی صحیحی را در این راستا عملی کنند.

فرشباف اظهار کرد: در سال 81 توانستم به عنوان کشاورز، 380 کیلومتر از اراضی را آبیاری قطره‌ای کنیم و 20 میلیون لیتر آب باران را جمع‎آوری کرده اما متاسفانه هیچ استقبالی از این طرح نشده است.

وی تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی انجام شود تا بهترین تسهیلات و تجهیزات برای افرادی که حافظ آب و خاک هستند  با حداکثر مقدار و حداقل بهره تعلق گیرد.

وی گفت: نزدیک به 2 سال است با شرکت اوکراینی وارد مذاکره شده تا گاوداری را مجهز به تسهیل فاضلاب کنیم و سالانه 10 میلیون یورو وارد کشور کنیم که در این طرح 2 میلیون یورو بنده و 500 میلیون یورو این شرکت تقبل خواهد کرد اما متاسفانه هنوز موفق به صدور مجوز پروانه از طرف دولت نشدیم.

دختر بسکی پدر طبیعت ایران، در این مراسم گفت: دکتر بسکی نه تنها در حوزه محیط زیست، بلکه در همه حوزه‌های دیگر پیشگام و پیشرو بود.

شهره بسکی افزود: دوام و بقاء کره زمین بستگی به محیط زیست دارد و ما باید برای احیاء محیط زیست و صیانت از آن، از دستاوردهای کشورهای موفق در این زمینه بهره ببریم.

وی تصریح کرد: تفکیک زباله، ایجاد فضای سبز، رعایت نکات لازم در حفظ هوای پاک از الزامات لازم در جهت داشتن محیط زیست سالم است.
همچنین در حاشیه این مراسم جشنواره عکاسی با موضوع محیط زیست برگزار شد که از 100 اثر ارسالی به جشنواره، 30 اثر برای برپایی نمایشگاه انتخاب و از 4 نفر به عنوان برگزیده تجلیل شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سومین جشنواره دوستداران محیط زیست استان گلستان برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..