تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش مصرف آب در خانه؛ تکنولوژی چگونه به کمک صرفه جویی می آید؟

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

کمبود آب به حدی در جهان به مسئله ای جدی تبدیل شده است که تقریبا دانشمندان تمام حوزه ها را به خود مشغول ساخته است. از افراد درگیر در حوزه ی معماری و کشاورزی، افراد فعال در حوزه ی ساخت لوازم خانگی تا حوزه ی تصفیه و بازیافت آب، همه به دنبال راه هایی برای کاهش مصرف آب هستند. در این چگونه با چند تکنولوژی آشنا می شویم که به کاهش مصرف آب در خانه کمک می کنند.

کاهش مصرف آب در خانه با سیستم های گردش آب گرم

همه از مقدار مصرف آب در حمام آگاهی داریم. مقداری از اتلاف آب با استفاده از دوش های کم مصرف حل شده است. جریان آب در این گونه شیرها تقریبا یک سوم سایر شیرها است. اما این نوآوری همه ی مشکل را حل نمی کند. بیشترین مقدار هدر رفت آب در زمان انتظار برای گرم شدن آب رخ می دهد. پیشنهاد شده است که سطلی در حمام باشد که آب سرد را برای استفاده از آبیاری گیاهان و شستشو استفاده جمع آوری کند. اما این راه حل برای کاهش مصرف آب در خانه زیاد کاربردی نیست. با استفاده از تکنولوژی سیستم های گردش آب گرم معضل انتظار برای آب گرم حل شده است. در این سیستم با فشار دکمه آب سرد از شیر به سمت مخزن آب گرم کن برگشته و در آنجا به سرعت گرم شده و مجددا به لوله باز می گردد. بدین ترتیب با ورود به حمام می توانید از آب گرم استفاده کرده و هدر رفت آب تا حد زیادی کاهش می یابد.

سیستم جمع آوری آب سینک و حمام در سیفون دستشویی

هر بار استفاده از سیفون دستشویی به معنی هدر رفت مقدار زیادی آب تازه و وتقریبا قابل نوشیدن است. با استفاده از سیستم جمع اوری آب حمام و سینک ظرف شویی در سیفون دستشویی می توان از هدر رفت آب تمیز و آشامیدنی جلوگیری کرد. در عوض آب خاکستری (آب استفاده شده در حمام و شستشو) از لوله های خروجی حمام و سینک ظرف شویی به سمت سیفون دستشویی هدایت شده و برای مصرف در آنجا جمع می گردد.

سنسورهای بررسی نشت آب

نشت آب علاوه بر هدر دادن مقدار زیادی آب آشامیدنی سالم باعث خرابی در سطح وسیع نیز می شود. سنسورهای ردیابی نشت آب به سادگی در کف خانه نصب می شوند و در صورت بروز رطوبت و نم در خانه، از طریق اپلیکیشن نصب شده روی تلفن همراه مشکل را به اطلاع فرد می رسانند و موجبات کاهش مصرف آب در خانه و جلوگیری از هدررفت آن را فراهم می آورد. برخی از این سنسورها بر سر راه ورودی لوله ی آب قرار می گیرند و به طور مداوم جریان آب را اندازه گیری می کنند. در صورتی که جریان آب به طور ناگهانی از مقدار مشخصی افزایش یابد به سرعت جلو ورود آب را گرفته و بروز مشکل را به فرد اطلاع می دهند.

ماشین ظرف شویی های مجهز به سنسور آب

اغلب تولید کنندگان لوازم های خانگی بر روی بحث کاهش مصرف تمرکز یافته اند. این امر در ماشین های ظرف شویی نیز مستثنی نیست. به طور کلی شستشو با ماشین ظرف شویی آب کمتری نسبت به شستشو با دست مصرف می کند. اما برخی مدل های جدیدتر مجهز به سنسور تشخیص میزان کثیفی آب نیز هستند که به کاهش مصرف آب در خانه بیشتر کمک می کنند. بدین ترتیب که آب مورد استفاده در مرحله ی اول شستشو را از نظر میزان کثیفی و چربی می آزمایند. در صورتی که آب مورد استفاده در چرخه ی اول تا حدی قابل استفاده باشد، از همان آب در چرخه ی دوم نیز استفاده می شود. بدین ترتیب مصرف این ماشین ها حدود یک سوم کمتر از مدل های پایین تر ماشین است. در هنگام خرید ماشین ظرفشویی می توانید از وجود این قابلیت در ماشین سوال کنید.

منبع

electronichouse

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش مصرف آب در خانه؛ تکنولوژی چگونه به کمک صرفه جویی می آید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..