تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برجام سند محکم بر بد عهدی آمریکایی هاست

ساعت: 20:51 منتشر شده در مورخ: 1395/11/01 شناسه خبر: 1011884

امام جمعه بیله سوار گفت: برجام عبارت است از سند محکم و شاهدی بر بد عهدی آمریکایی هاست و پیام آن این است که هیچ وقت نباید به آمریکا اعتماد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   صبح مغان،  حجت الاسلام والمسلمین کریم قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به اینکه تقوا اطاعت از اوامر الهی و اجتناب از نواهی الهی است گفت: تقوا در واقع تامین زندگی انسانها در دنیا و آخرت است.

وی با بیان اینکه رفتار انسانها با یکدیگر باید طبق سنت خاندان اهل بیت پیامبر باشد گفت: حقوق بشر غرب اگر برگرفته از تعالیم انبیاء است آن وقت ارزش پیدا خواهد کرد و غیر از این هیچ ارزشی نخواهد داشت.

وی گفت: از جمله سنن الهی که از زبان پیامبر و ائمه معصومین نقل شده است آن است که مراسم عروسی و مراسم عزا باید طبق اصول و قانون الهی برگزار شود.

حجت الاسلام قیاسی با طرح سوال هایی ازقبیل از نظر شرعی چند روز برای مردگان و اموات خود تعزیه نگه می داریم؟ و چگونه تعزیه داری کنیم و اینکه مراسم هفتم و چهلم و سال می گیریم، اسم ان چیست؟ آیا آن مراسم تا چه حد رضایت شرع را دارد؟ و تا چه حد با قانون الهی تطبیق دارد گفت: مراسم عزا و عروسی ما چندان مناسب نیست و باید مجلس ترحیم، مجلس استغفار و مجلس عبرت باشد.

امام جمعه بیله سوار افزود: مشروعیت عزا 3 روز است  و برای تعزیت و دیده شدن کافی است و این برای آن است که یاد مرگ بین مردم نهادینه شود.

وی با بیان اینکه این مسئله در شورای فرهنگ عمومی نیز مطرح می شود گفت: ماتم، حداد و صنع الطعام سه موضوع مهمی است که باید مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

وی در تشریح معانی این سه واژه گفت: حداد به معنای ترک زینت بوده که ترک زینت زنان بیش از سه روز جایز نیست و همچنین صنع الطعام به معنای آن است که همسایگان و دیگران برای صاحب عزا به مدت سه روزغذا ببرند و ماتم نیز به معنای آن است که عزا و سوگواری نیز از سه روز تجاوز نکند.

حجت الاسلام قیاسی  با انتقاد شدید از نحوه برگزاری مجالس ترحیم گفت:  در مراسم و مجالس ترحیم مرده خواری نکیند زیرا که اموات ما نیازمند دعا و استغفار است.

 وی در  تشریح روایتی از امام صادق علیه السلام در خصوص خوردن غذا در مجالس ترحیم گفت: خوردن غذا در خانه مصیبت زده عمل به آداب اهل جهل و جهالت است.

وی گفت: در فرهنگ شیعه سالگرد گرفتن تنها برای ائمه معصومین است اما برخی ها سال به سال برای اموات خود مجلس سالگرد می گیرند.

وی افزود: اربعین نیز تنها برای امام حسین علیه السلام است در حالیکه این کار نیز اغلب انجام می شود.

امام جمعه بیله سوار در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه فرو ریختن ساختمانی در مرکز تهران اشاره کرد و این حادثه راغم بار توصیف کرد.

حجت الاسلام قیاسی در خصوص موضوع برجام نیز گفت: برجام عبارت است از سند محکم و شاهدی بر بد عهدی آمریکایی هاست و پیام آن این است که هیچ وقت نباید به آمریکا اعتماد کرد.

وی گفت : غربی ها برای انکه دستاورد فناوری هسته ای را از بین ببرند از سالها پیش پرونده هسته ای، برای ایران باز کردند و متاسفانه دولت یازدهم نیز مسیر مذاکرات را عوض کرد و به تعبیر خودشان با کدخدا یعنی امریکا مذاکره کرده و در نهایت در سال 94 این مذاکرات منتهی به برجام شد.

وی گفت: در حال حاضر در زندگی مردم نه تنها اثری از مزایای برجام دیده نشده بلکه حتی تحریم ها نیز تمدید شده است.

وی اظهار داشت: علت ناکامی در توافق برجام، عجله کردن و اعتماد کردن به دشمن و بی توجهی به ظرفیت های داخلی بود .

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برجام سند محکم بر بد عهدی آمریکایی هاست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..