تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیت الله هاشمی رفسنجانی اهل جهاد و یقین بود

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود رستگاری عصر جمعه در آیین بزرگداشت یار دیرین امام و رهبری در مسجد جامع شهر بهرمان از توابع شهرستان رفسنجان ( زادگاه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ) افزود: تفسیر قرآن آیت الله هاشمی رفسنجانی دومین تفسیر پس از تفسیر گرانسنگ المیزان علامه طباطبایی است.
وی بیان کرد: ایشان دو تفسیر گرانسنگی که دارند به نام تفسیر راهنما که 20 جلد است و دیگری تفسیر فرهنگ قرآن که 34 جلد است و 54 جلد تفسیر قرآن از این مفسر بزرگ به جای مانده است.
وی با اشاره به اینکه آنچه انسان را مقاوم می کند، ایمان است گفت: انسان ها در ایمانشان درجاتی دارند، برخی ایمانشان قوی و برخی سست است و خداوند در قرآن می فرماید مومن کسی است که ایمان آورده و درجات ایمان را طی کرده است.
مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی هرچه مشکلات و گرفتاری ها را می دید اما به ایمانش لطمه ای نمی خورد، هرچه هم رنج می خورند ایمانشان قوی می شد.
وی گفت: ایشان در زندان های طولانی شکنجه هایی می دیدند که به گفته یکی از دوستانش که در زندان هم بند آیت الله هاشمی بود، ایشان را زیر شکنجه سخت می بردند که به صورت معجزه آسایی تحمل می کرد.
حجت الاسلام رستگاری با اشاره به اینکه این روزها در رسانه ها، محافل و مجالس درباره شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی سخن ها گفته اند بیان کرد: حتما این شخصیت زوایای مختلف و متفاوتی دارد که باید در جلسات بزرگ، این ابعاد مطرح شود و به صورت ضبط و ثبت شده برای عصر امروز و آیندگان بماند.
وی گفت: هاشمی رفسنجانی مصداق مردانی است که در قرآن اینگونه آمده که مردان مردی که نه شهرت، نه ثروت و نه قدرت آنها را از خدا و مردم غافل نمی کند، لذا از این خانه محقر در بهرمان مرد مردانه ای به دنیا می آید که افتخارش برای شما مردم و ملت ایران است.
وی ادامه داد: گرفتاری ما انسان ها این است که ظواهر را می بینیم و از عالم ملکوت فاصله گرفته ایم اما آیت الله هاشمی رفسنجانی یک عبد صالح، مومن و بنده وارسته و صادق و شایسته پروردگار بود و ثروت خود را وقف ماندگاری انقلاب و اسلام کرد.
مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی هشت سال در جنگ بود و با فرماندهی خود و با وجود سختی ها، بحران جنگ را اداره می کرد و دکتر روحانی نماینده ایشان در جنگ بود و گزارش های جنگ را آماده می کرد، همچنین هشت سال سازندگی کشور را بر عهده داشت که برخی وزرا می گفتند ما خسته می شدیم در سفرها، ولی ایشان چه انرژی دارد.
این آیین با حضور خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی، استاندار کرمان، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولان شهرستان رفسنجان و قشرهای مختلف مردم در مسجد جامع بهرمان زادگاه یار دیرین امام و رهبری برگزار شد.
آیت‌ الله اکبر هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۱۳ در بهرمان از توابع شهرستان رفسنجان به دنیا آمد و شامگاه یکشنبه 19 دی امسال در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.
پیکر یار دیرین امام و رهبری صبح سه شنبه پس از اقامه نماز توسط رهبر مقام انقلاب اسلامی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان از مقابل دانشگاه تهران تشییع و طی آیینی با شکوه در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) به خاک سپرده شد.
وی از مبارزان اصلی دوران نهضت انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز یار امام و رهبری در ادوار مختلف بود.
سرپرست وزارت کشور، ریاست مجلس شورای اسلامی، امام جمعه موقت تهران، جانشین فرماندهی کل قوا، نیابت ریاست مجلس خبرگان، دو دوره ریاست جمهوری، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از بدو تاسیس تا زمان رحلت بخشی از خدمات ماندگار وی به کشور و نظام جمهوری اسلامی است.
آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی روز جمعه 24 دی در مسجد جامع رفسنجان و روز بعد (شنبه) با حضور جمعی از مقامات کشوری و قشرهای مختلف مردم در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7433/3028

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیت الله هاشمی رفسنجانی اهل جهاد و یقین بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..