تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : چگونه اهداف شغلی خود را پیدا کنیم؟

افراد شاغل بیش از ساعات هفته را در محل کارشان سپری می‌کنند. نیازی به گفتن نیست که رضایت شغلی اهمیت بسیاری در زندگی و روحیه‌ی انسان‌ دارد. در حال حاضر به دست آوردن شغل مورد علاقه و مطلوب برای هر کسی دشوار است؛ اینجاست که باید برای ایجاد انگیزه و هدف در شغل کنونی‌تان، به توانایی‌های خودتان متوسل شوید. اگر بتوانید برای خودتان اهداف شغلی ایجاد کنید، تحت هر شرایطی از کار کردن لذت خواهید برد. در این مقاله با چند راهکار عملی آشنا خواهید شد که به شما کمک می‌کند اهداف شغلی خود را بشناسید.

اگر یک مقاله‌ی دیگر درباره‌ی «ایجاد انگیزه» یا «یافتن هدف» بخوانم، جیغ می‌کشم، به یک نفر حمله می‌کنم، کمی سرش فریاد می‌زنم و سپس برای آرامش اعصابم بستنی می‌خورم.

حتماً می‌دانید منظورم چه نوع مقاله‌هایی هستند. همان مقاله‌های فوق مزخرف و بی‌مفهومی که مدام می‌گویند؛ شما می‌توانید، به سوی هدف‌تان حرکت کنید، متوقف نشوید، زندگی زیباست و … که شاید شما را هیجان‌زده کنند اما تا حالا کاربردی برای کسی نداشته‌اند.

وقتی خودم درباره‌ی یافتن هدف در محل کار مقاله می‌نویسم دارای حق انتخاب هستم؛ می‌توانم انبوهی از عبارات تشویقی را روی هم تلنبار کنم و یا می‌توانم مقاله‌ای بنویسم که واقعا مفید باشد.

ترجیح می‌دهم مقاله‌ی مفیدی بنویسم. هدف من در این مقاله همین است، راهکارهایی که در اینجا به آنها اشاره کرده‌ام عملی هستند و با استفاده از آنها واقعا می‌توانید اهداف شغلی خود را پیدا کنید.

۱. با تجربیات روزمره‌تان ارتباط برقرار کنید

اهداف شغلی

اهداف شغلی

اولین برداشت اشتباه از هدف این است که باید بسیار بزرگ باشد، در حدی که حتی بتواند دنیا را تکان بدهد.

حتما بخوانید :   سایه بدبینی بر سلامت بدن

به هیچ وجه! هدف را می‌توان در لحظات بسیار ساده‌ی زندگی یافت.

وقتی بدون آنکه مجبور باشید، دری را با هدف کمک کردن، به روی کسی باز می‌کنید. هنگامی که صمیمانه و نه صرفا برای وقت‌گذرانی، با همکارتان احوال پرسی می‌کنید، زیرا واقعا به او اهمیت می‌دهید. زمانی که استرس ندارید اما نفس عمیق می‌کشید تا هوا را در ریه‌ها و مجرای تنفسی‌تان احساس کنید.

هدف به همان اندازه که از عوامل خارجی تأثیر می‌پذیرد، در تار و پود درون شما نیز جریان دارد. به محض اینکه تصمیم بگیرید با تجربیات روزمره‌تان ارتباط برقرار کنید هدفمندی در زندگی‌تان جاری می‌شود.

۲. چیزهایی را که به شما انرژی می‌دهند، بشناسید

اهداف شغلی

اهداف شغلی

هدفی که مفهومی در آن نهفته نباشد، هدف حقیقی نیست.

وقتی بدانید به چه چیزهایی واقعا اهمیت می‌دهید و کدام یک از ویژگی‌های خودتان، اطرافیان‌تان و هر چیز دیگری در این دنیا، بیش از از همه برای‌تان ارزش دارد، می‌توانید اراده‌تان را برای هر عمل یا رفتاری با تکیه بر آنچه به راستی برای‌تان مهم است تقویت کنید و هدفمند بودن زندگی را در کارهای‌تان احساس کنید.

مثلا اگر برای کمک به دیگران اهمیت قائلید؛ دنبال راه‌هایی باشید که بتوانید به دستهی کمک کنید، بیش از از آنچه مشتری توقع دارد به او خدمات بدهید، یا در فعالیت‌های خیریه‌ی محل‌ زندگی‌تان شرکت کنید. اگر به خوش‌رویی اهمیت می‌دهید؛ در محل‌کارتان با لبخند حاضر شوید و با شوخ‌ طبعی‌تان به دیگران هم لبخند هدیه بدهید. یا اگر به گسترش روابط‌‌تان اهمیت می‌دهید؛ با اطرافیان‌تان بیش از ارتباط برقرار کنید و با آنها در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید، تا انگیزه‌ی بیش ازی داشته باشید.

حتما بخوانید :   زیباجو : سازمان نظام پرستاری از نمایندگان مجلس تقدیر کرد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

این ارزش‌های شخصی، آرمان‌های تخیلی یا وعده‌های پوچ نیستند، بلکه ابزارهای محکم و کارامدی برای ایجاد هدفمندی تلقی می‌شوند.

۳. وارد هر اتاقی که می‌شوید، در آنجا تغییری مثبت ایجاد کنید

اهداف شغلی

اهداف شغلی

در یک روز کاری وارد چند اتاق می‌شوید؟ دو تا؟ چهار یا پنج‌ تا؟ شاید حتی نُه یا ده‌ تا؟

قرار گرفتن در یک اتاق با افراد دیگر از اتفاقاتی است که روزانه زیاد رخ می‌دهد. احتمالا شما هم هنگام قرار گرفتن در چنین شرایطی کمی بخشش و از خود گذشتگی نشان می‌دهید، مثلا سعی می‌کنید از امکانات موجود کمتر استفاده کنید. می‌روید، کارتان را انجام می‌دهید و بر‌می‌گردید.

بیایید و با دید متفاوت و انگیزه‌ی بیش ازی به آن نگاه کنید. اگر تصمیم بگیرید وارد هر اتاقی که شُدید کار خیری انجام بدهید، تغییر مثبتی ایجاد کنید و در کل آنجا را با وضعیتی بهتر از آنچه پیش از ورود شما داشته ‌است ترک کنید، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

می‌توانید تجربیات‌تان را در اختیار افراد داخل اتاق قرار دهید، احساس‌تان را با آنها شریک شوید، از کار یک نفر تعریف کنید، یا خیلی ساده به صحبت‌های کسی گوش دهید. اگر بتوانید به همین سادگی در هر اتاق هدفی بیابید، تصور کنید در هفته‌ی آینده، ماه آینده، یا سال آینده چه تغییراتی می‌توانید ایجاد کنید.

۴. میراث ساده‌تری از خودتان به جا بگذارید

اهداف شغلی

اهداف شغلی

میراث در فرهنگ لغت به معنای آن چیزی است که پس از مرگ کسی از او برای بازماندگان باقی می‌ماند. این تعریف من را به فکر فرو می‌برد.

این‌طور که من می‌بینم، ما به خوبی می‌دانیم که تنها یک فرصت برای زندگی در این سیاره‌ی کوچک و عجیب داریم و همه‌ی ما می‌خواهیم حداکثر تلاش‌مان را انجام دهیم و نشانه‌ای از خودمان به جا بگذاریم. واقعیت این است که، سرنوشت همه‌ی ما، به جا گذاشتن میراثی مانند آنچه میکل آنژ، مادر ترزا، یا نلسون ماندلا به جا گذاشتند، نیست. در حقیقت این تمایل دیوانه‌وار برای به جا گذاشتن میراثی دنیای ما را به دام می‌اندازد؛ زیرا درباره‌ی اهداف‌مان خیال‌بافی می‌کنیم و مدام در تلاشیم تا تناسبی میان شغلی که داریم و تصویری که در ذهن‌مان ساخته‌ایم بیابیم.

حتما بخوانید :   زیباجو : ۱۰۰۰ تخت روانپزشکی همزمان در کشور افتتاح شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

به عبارت ساده‌تر، با کمی موشکافی در فرهنگ لغت، میراث شما چیزهایی هستند که به دست می‌آورید و می‌توانید به میل خودتان به دیگران هدیه بدهید. شما می‌توانید زمان، توجه، مهارت، هم‌دلی، مهربانی، تجربه و خیلی چیزهای دیگر را به دیگران هدیه بدهید.

بنابراین سخاوت و بخشندگی می‌تواند در هر لحظه، هدف شما باشد. امروز و همین الان تصمیم بگیرید بخشنده باشید، داشتن همین هدف ساده، بهتر از منتظر ماندن برای معجزه‌ای است که شاید هیچ وقت اتفاق نیفتد.

هدف چیز جالبی است. گاهی زودگذر، گاهی نیروبخش و گاهی هم آزاردهنده است. اما در نهایت شما را برای مشارکت در کارها با هر چه در اختیار دارید ترغیب می‌کند و به ویژه در محل کار، از کشمکش با چیزهایی که ندارید بازمی‌دارد.

برگرفته از: Themuse




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : چگونه اهداف شغلی خود را پیدا کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..