تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتتاح نمایشگاه پوستر و عکس جشنواره تئاتر فجر با یادی از آتش‌نشان‌ها

نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه عکس، پوستر و هویت بصری جشنواره تئاتر فجر به یاد آتش‌نشانان فداکار حادثه ساختمان پلاسکو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه عکس، پوستر و هویت بصری سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بعدظهر جمعه اول بهمن‌ با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان در خانه هنرمندان به یاد آتش‌نشانان فداکار حادثه ساختمان پلاسکو آغاز به کار کرد.
 
حاضران در این مراسم، با ذکر صلوات و قرائت فاتحه برای آتش‌نشانان آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو از عکس ها و پوسترهای نصب شده دیدن کردند.
 
مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در ابتدای این مراسم گفت: واقعه تلخ خیابان جمهوری طی دو روز گذشته، ما را بسیار دل‌نگران و سوگوار کرد. نمایشگاه پوستر و عکس از بخش‌های اصلی جشنواره‌ هستند. بدون شک همه گروه‌های نمایشی که به عکس و پوستر توجه دارند، موفقیت‌های بهتری در ارائه آثارشان را به دست می‌آورند. عکس‌ها و اقلام تصویری به بقای آثار نمایشی کمک می‌کنند.
 
بنابراین گزارش سعید اسدی دبیر سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز گفت: امروز ما سوگوار عزیزانی هستیم که با رشادت هایشان یادآور ایثار و فداکاری شدند و ما به یاد آنها نخستین رویداد جشنواره را آغاز می‌کنیم. تمام نمایش‌ها در تمامی سالن‌های اجرایی به احترام آتش‌نشانان فداکار به صحنه خواهند رفت و امیدواریم که افراد محبوس به سلامت از این حادثه خارج شوند.
 
وی گفت: نمایشگاه عکس و پوستر یکی از بخش‌های اصلی جشنواره است که امسال با تفاوت‌های جالب توجهی اجرا خواهد شد. بخش هویت بصری سال گذشته به همت امیر اسمی شکل و در این دوره شکل جدی‌تری به خود گرفت. حرکتی که در سال‌های آینده به تکامل خواهد رسید. عکس‌ها جهان نمایش ایران را به خوبی به تصویر خواهد کشید؛ همانگونه که پیش از این بارها عنوان کرده‌ام تئاتر ایران برای جهان پیشنهادهای جدیدی خواهد داشت.
 
سیف الله صمدیان به نمایندگی از داوران جشنواره سی و پنجم و با ادای احترام به آتش‌نشانان حادثه پلاسکو، بیان کرد: عکاسی دیجیتال، انقلاب شگفت‌آوری را در عکاسی تئاتر ایجاد کرده است. اکنون با گسترش اجراهای تئاتر به مرز باورپذیری و رشد فرهنگی نزدیک شدیم.
 
وی اظهار داشت: ایجاد آرشیوی منظم برای تئاتر ایران ضروری است. طراحان و نورپردازان باید بتوانند برای آثارشان در آینده از چنین آرشیوی بهره ببرند. باید نداشته هایمان را با داشته هایمان جبران کنیم.
 
در بخش دیگری از این مراسم مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر بیان کرد: خانه هنرمندان همراه همیشگی هنرمندان، اصناف و انجمن های هنری است. خوشحالیم که وظیفه خودمان را به خوبی انجام دادیم و به فعالیتمان ادامه خواهیم داد.

انتهاي پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتتاح نمایشگاه پوستر و عکس جشنواره تئاتر فجر با یادی از آتش‌نشان‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..