تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیماری های غیر واگیر شایع ترین علت مرگ و میر در کشور

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: بیماری های غیر واگیر مانند سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و کلیوی شایع ترین علت مرگ و میر در کشور است.

بیماری های غیر واگیر شایع ترین علت مرگ و میر در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رضا ملک زاده در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و کلیوی شایع ترین علت مرگ و میر در کشور می باشد گفت: 80 درصد از آمار مرگ و میر در ایران مربوط به بیماری های غیر واگیر است.

وی افزود: اجرای طرح های پیشگیری و مقابله ای و تشخیص زود رس می توان از گسترش این بیماری ها جلوگیری کرد.

ملک زاده اضافه کرد: با راه اندازی مراکز تحقیقات مدل سازی در سلامت (کوهورت) می توان علت بیماری ها در یک جمعیت هدف را شناسایی و از مرگ زودرس افراد جلوگیری کرد.

وی از شیوع شناسی بیماری های مختلف طی سه سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر آمار و ارقام دقیق از مبتلایان به انواع بیماری ها وجود دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت ترویج و استفاده از گیاهان دارویی برای درمان بیماری های مختلف در کشور افزود: این نوع درمان باید بر اساس آزمایش و تحقیق و طبق استانداردهای جدید علمی انجام شود.
 
ملک زاده گفت: استفاده از طب سنتی با قدمت 2 هزار ساله نیز برای درمان همه بیماری ها کاربرد ندارد و باید بر اساس چارچوب های علمی دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

افتتاح پایگاه اجرایی مطالعه و آزمایشگاه و بیو بانک کوهورت، پژوهشکده علوم سلامت و آزمایشگاه مرکزی مهندسی بافت دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان از برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر بهداشت به چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/ک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیماری های غیر واگیر شایع ترین علت مرگ و میر در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..