تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استقرار مجهزترین دستگاه سنجش آلایندگی ذرات معلق کشور در شهرستان میبد

ساعت: 14:39 منتشر شده در مورخ: 1395/11/01 شناسه خبر: 1011156

کارشناس پایش محیط زیست میبد گفت: یکی از بهترین دستگاهای اندازه گیری ذرات معلق دنیا، در حال حاضر فقط در شهرستان میبد وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میبد خبر، کارشناس پایش آلودگی محیط زیست میبد در مصاحبه با خبرنگار میبد خبر در رابطه با دستگاههای سنجش ذرات جامد بیان  داشت: از مهمترین ترکیبات آلوده کننده هوا، ذرات جامد هستند.

مهدی ملکوتی افزود: این ذرات که از سد دفاعی بدن عبور، به طور عمقی به ریه ها نفوذ می کنند و باعث تشدید آسم شده، شامل ذرات pm2.5  و pm10 است.

وی ادامه داد: Pm10: ذراتی که قطر کمتر از 10 میکرومتر دارند(گرد و غبار) ناشی از دود و غبار کارخانه ها، کشاورزی، جاده ها و نیز گرده های گیاهی، کپک ها و هاگها هستند.

ملکوتی تصریح کرد: Pm2.5؛ ذرات ریزی که اندازه آنها کمتر از 5/2 میکرومتر است. این ذرات معلق عموما ناشی از فعالیتهایی است که در آنها سوختهای فسیلی مانند نفت، گاز و زغال سنگ سوزانده می شوند. از جمله رفت و آمد ماشینها، ذوب فلزات، نیروگاهها و...

وی در ادامه افزود: این ذرات علت اصلی کاهش میدان دید در شهرهای بزرگ می باشد.

کارشناس پایش محیط زیست میبد  عنوان کرد:هم ذرات pm2.5 و هم ذرات pm10 برای سلامتی زیانبار است، اما ذرات pm2.5 چون به بخشهای عمیقتری نفوذ می کندو هم ناشی از مواد سمی تری  مثل فلزات سنگین و یا ترکیبات آلی سرطانزا هستند، خطرات بسیار بیشتری دارند.

 

ملکوتی عنوان کرد: خوشبختانه دو دستگاه جهت اندازه گیری PM2.5و PM10 در اداره حفاظت محیط زیست میبد نصب شده است که البته دستگاه سنجشSA که PM2.5 را اندازه گیری می کند قابلیت جابجایی و اندازه گیری در مکانهای مختلف نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه ساخت کشور فرانسه بوده و از بهترین دستگاهای اندازه گیری ذرات معلق PM2.5 در دنیاست که در حال حاضر در استان یزد فقط در شهرستان میبد وجود دارد. این دستگاه بسیار دقیق بوده و قابلیت بارز این است که آمار اندازه گیری را به صورت لحظه ای و آنلاین نشان می دهد.

 

ملکوتی در پایان تاکید کرد: دستگاه UNITECH ساخت ایتالیا نیز جهت اندازه گیری ذرات معلقPM10  استفاده می شود.

انتهای پیام/ا د




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استقرار مجهزترین دستگاه سنجش آلایندگی ذرات معلق کشور در شهرستان میبد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..