تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برجام و تاثیرات آن بر صنعت، معدن و تجارت ایران در طول یکسال

برجام و اجرایی شدنش در ۲۶ دی‌ماه سال گذشته این اتفاق با پدیده‌های مثبتی در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور همراه بود.

برجام و تاثیرات آن

پس از اجرای برجام در ۲۶ دی‌ماه سال گذشته این اتفاق با پدیده‌های مثبتی در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور همراه بود که عمده‌ترین محور آن توسعه فعالیت‌های تجارت خارجی است و سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بخش صنعت یکی دیگر از مواردی است که می‌توان آن را از جمله نتایج برجام در این بخش دانست.

در بخش توسعه فعالیت‌های تجارت خارجی می‌توان به افزایش ارزش صادرات در ۹ ماهه سال جاری علی‌رغم کاهش قیمت‌های جهانی، افزایش ارزش صادرات خدمات به ویژه خدمات فنی و مهندسی در ماه‌های سال ۱۳۹۵ و ۸ ماهه سال جاری، افزایش صادرات فرش دستباف به میزان ۲۰۵ میلیون دلار در ۸ ماهه سال جاری و با رشد ۲۴ درصدی شروع صادرات فرش به آمریکا به میزان ۵۱ میلیون دلار در ۸ ماهه سال جاری، برقراری عادی صندوق ضمانت صادرات با موسسات اعتبارسنجی بین‌المللی و برقراری روابط مجدد کشور با بیمه های خارجی جهت پوشش صادرات پروژه‌ها و قراردادها در ایران و نیز برگزاری اجلاس عمومی با صاحبان صنایع خارجی اشاره کرد.

علاوه بر این در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی می‌توان به تصویب ۶۴ طرح با سرمایه‌گذاری خارجی به مبلغ ۵.۵ میلیارد دلار بعد از برجام توسط هیات سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت، امضای ۱۱۷ مورد سند همکاری با شرکت‌های معتبر خارجی که تاکنون ۶۳ مورد آن به مرحله اجرایی رسیده، پیش‌بینی راه‌اندازی تعدادی از طرح‌های سرمایه‌گذاری مشترک خارجی تا آخر سال جاری و افزایش مشارکت‌کنندگان خارجی در نمایشگاه‌های ایران اشاره کرد.

در بخش ایجاد و تامین مالی از بانک‌های خارجی نیز برقراری روابط کارگزاری بانک‌های کشور با اغلب کشورهای جهان از جمله رابطه کارگزاری بانک صنعت و معدن با هفتاد بانک خارجی، امکان‌پذیر شدن گشایش اعتبار اسنادی توسط نظام بانکی کشور به نفع شرکت‌های اروپایی و آسیایی و برقراری امکان دریافت تسهیلات یوزانس بلندمدت تا ۳ سال و توافق برای دریافت تسهیلات فاینانس بلندمدت از بانک‌های آسیایی و اروپایی را می‌توان از نتایج حاصل از اجرای برجام دانست.

از دیگر نتایج حاصل از اجرای برجام در بخش صنعت، معدن و تجارت نیز می‌توان رفع محدودیت‌های شرکت‌های خارجی در رابطه با ادامه همکاری در قراردادهای مهم صنعتی و معدنی، امکان خرید از سازندگان اصلی مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات منجر به حذف واسطه‌ها و کاهش قابل توجه در هزینه تولید و سرمایه‌گذاری شده، فعال شدن کمیسیون‌های مشترک بین ایران و کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و آسیایی و رفع تحریم از حضور شرکت‌های کشتیرانی داخلی در اغلب بنادر خارج از کشور را برشمرد.

ایسنا

اخبار مرتبط :

وقتی اوباما درباره برجام آواز می‌خواند! +تصاویر

بیانیه عجیب اتحادیه اروپا درباره برجام منتشر شد+متن بیانیه

از دستاوردهای مهم برجام از نظر سید هادی خامنه‌ای

استیکر های برجام هم رسید! + تصاویر

واکنش متفاوت احسان علیخانی به اجرایی شدن برجام + عکس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برجام و تاثیرات آن بر صنعت، معدن و تجارت ایران در طول یکسال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..