تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یکی دیگر از خواص استاتین کشف شد

مطالعات جدید نشان می دهد استاتین که شایعترین داروی کاهش دهنده چربی خون است، به میزان ۱۵ تا ۲۵ درصد از بروز لخته خون جلوگیری می کند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از یونایتدپرس، استاتین معمولا برای کاهش چربی خون و جلوگیری از تصلب شرایین تجویز می شود.
مطالعات جدید محققان دانشگاه بریستول در انگلیس با بررسی ۳.۲ میلیون پرونده پزشکی نشان می دهد استاتین از ترومبو آمبولی وریدی (VTE) جلوگیری می کند. حرکت لخته در داخل وریدهای عمقی را ترمبوآمبولی می نامند.
مطالعات نشان می دهد استاتین خطر بروز VTE را ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش می دهد. VTE یکی از مهمترین دلایل حمله قلبی و سکته مغزی است.
البته داروی استاتین با برخی داروها تداخل دارد و باید تحت نظر پزشک مصرف شود؛ ولی این مطالعه دستورالعمل های جدیدی را برای درمان بیماری های قلبی پیش روی محققان قرار می دهد.
چندی پیش نیز محققان بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون دریافتند استاتین کاربرد دیگری نیز دارد و مرگ و میر بیماران مبتلا به اسپوندیلیت آنکیلوزان و آرتریت پسوریاتیک را تا یک سوم کاهش می دهد.
اسپوندیلیت آنکیلوزان شکلی از آرتریت است که با التهاب مفاصل در ستون فقرات و مناطق دیگر بدن بروز می کند. شایع ترین علایم این بیماری، درد و سفت شدن کمر و قسمت پشت بدن است. این بیماری معمولا در اواخر دوران بلوغ و اوایل جوانی بروز می کند.
ورم مفاصل پسوریاتیک نوعی آرتریت مزمن است که با التهاب پوست و مفاصل همراه است. این حالت معمولا بین ۳۰ تا ۵۰ سالگی بروز می کند و در افراد مبتلا به پسوریازیس شایع تر است. معمولا این بیماران در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار دارند که مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یکی دیگر از خواص استاتین کشف شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..