تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از هفت دور چرخیدن ایرباس دور مشهد مقدس راه بهتری سراغ نداشتید؟!

آیا طواف دادن #هواپیما ی #ایرباس 321 دور شهر #مشهد اقدامی پذیرفته است و ارزشی خاص برای آن وسیله می آفریند؟

به گزارش «تابناک»، ماجرای طواف دادن ایرباس مدرنی که به تازگی وارد کشور شده، از آن دست اتفاقاتی است که تا رخ نداده بود، به شوخی عجیب و غریبی شباهت داشت که نمی شد راحت درباره اش سخن گفت. شاید از این روی که «طواف» معنای بسیار ویژه ای برای ما مسلمانان دارد و اقدام مسئولان ایر در این خصوص نیز، هرچند عجیب به نظر می رسید، اشکالی هم نداشت.
 
بدین ترتیب، زمانی که شنیدیم نخستین پرواز این هواپیما به مقصد مشهد مقدس راهی شده و پیش از فرود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد این شهر، یک دور گرد شهر و حرم نورانی واقع در قلب آن گشته، چیزی برای گفتن نداشتیم، الا غبطه به حال سرنشینان آن پرواز که از خانواده های معظم شهدا بودند و البته کادر پروازی.
 
این در حالی است که اکنون خبر می رسد این گردیدن دور شهر، آن طوافی که مدیران ایران ایر وعده داده بودند نبوده و مسئولان هواپیمایی ملی کشورمان خواب مفصل تری برای ایرباس تازه وارد دیده بودند؛ طوافی شامل هفت دور گشتن دور کلانشهر مشهد که گویی مناسکی واجب و لازم بوده!
 
برای این منظور، پروازی با همه مقدمات تعریف شده و احتمالا برای اجرای آن، هماهنگی های زیادی نیز شده، زیرا برخلاف تمامی پروازهای مسافربری در جهان، مبدأ و مقصد این پرواز یکی بوده است. پرواز از مبدأ مشهد مقدس به مقصد مشهد مقصد، با این توضیح که در زمان پرواز، هواپیما هفت نوبت گرد شهر شده و هربار از فراز فرودگاه نیز عبور کرده است. آن هم در زمانی که فرودگاه به فعالیت مشغول بوده و پروازهای ورودی و خروجی در آن جریان داشته است.

کافی است سری به سایت های پایش آنلاین پروازها در سطح جهان بزنیم تا به جزئیات پرواز صورت گرفته نیز پی ببریم. پروازی که اگر از جمله عجیب ترین پروازها در جهان نباشد، بی شک یکی از آنها خواهد بود و این پرسش را به وجود خواهد آورد که اساسا طواف دادن هواپیما هدف بوده یا سرنشینان آن؟ آیا طواف دادن وسیله ای ولو مدرن و با ارزش، مانند هواپیما اقدامی پذیرفته است و ارزشی خاص برای آن وسیله می آفریند؟


 
این پرسش از این روی مطرح می شود که می بینیم مسئولان ایران ایر به یک دور چرخش هواپیمای نوشان در اولین پرواز راضی نشده و طواف دوباره و کاملی برای پرنده تازه واردشان تدارک دیده اند. پروازی خاص که نمی دانیم هزینه اش چقدر بوده، ولی با توجه به نرخ بالای این پرنده، قابل حدس است که عدد قابل توجهی شده است.
 
مبلغی که چه بسا می شد در راه های دیگر هزینه اش کرد و حتی در مسیر هزینه کردن، برای تبلیغ این هواپیما و مالک دولتی اش نیز اقدام کرد اما در تصمیمی عجیب، ترجیح بر آن شده که صرف کاری عجیب شده و این باور را تقویت کند که هدف از طواف دادن هواپیما، نه امری مذهبی و قلبی، که برونداد پروسه ای برای ساکت کردن منتقدان بوده است.
 
اینجاست که جا دارد از مسئولان ایران ایر بپرسیم به راستی منظورتان از هفت دور گرداندن هواپیمای تازه وارد پیرامون مشهد مقدس و حرم رضوی، شبیه سازی فریضه طواف بود یا اهداف دیگری را دنبال می کردید؟!

اگر معنای چنین کارهایی، ذوق زدگی و آدرس غلط دادن به دشمنان و بدخواهان نیست، چیست؟ آیا به راستی گرداندن هواپیما پیرامون مشهد مقدس و حرم رضوی، پیش از فرود و به پایان رساندن نخستین پرواز کافی نبود که بار دیگر این غول پرنده را از زمین بلند کردند تا دور شهر بگردد؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از هفت دور چرخیدن ایرباس دور مشهد مقدس راه بهتری سراغ نداشتید؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..