تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بلک بری و نخستین محصولش 18 سال پیش پا به عرصه وجود گذاشتند

بلک بری و نخستین محصولش 18 سال پیش پا به عرصه وجود گذاشتند

چندی پیش گرامیداشت دهمین سالگرد معرفی نخستین آیفون بود. بنابراین به نظر می رسد باید هجدهمین سال معرفی نخستین محصول بلک بری را نیز جشن گرفت. روز 19 ژانویه (30 دی) در سال 1999 کمپانی گمنام Research In Motion نام بلک بری را برای یک سری محصولات معرفی کرد. در ادامه با تک شات همراه باشید.


نخستین محصولی که نام BlackBerry بر آن گذاشته شد BlackBerry Handheld بود که عملکرد دستگاه های پیجینگ (فراخوان) را با دستگاه های موبایل آن زمان تلفیق می کرد که از نمایشگر LCD، پردازنده 32 بیتی اینتل 386، فلش مموری دو گیگابایتی اینتل، مودم وایرلس، فناوری رمزنگاری DES سه گانه و کیبورد QWERTY برخوردار بود و با استفاده از یک باتری AA یک روز کامل کار می کرد.


خیلی زود همه به دنبال خرید یکی از این بلک بری ها بودند. سازمان ها از مشتریان اصلی این محصول بودند؛ بدین ترتیب مدیران و عوامل اجرایی می توانستند در خارج از دفتر خود نیز با افراد در ارتباط باشند. بلک بری به سرعت به بزرگترین تولیدکننده اسمارت فون تبدیل شد، موقعیتی که حتی مدتی پس از معرفی آیفون در تاریخ 9 ژانویه 2007 حفظ شد. در نهایت فناوری نمایشگر لمسی بلک بری را مغلوب کرد و این کمپانی ماه آینده آخرین محصول طراحی شده توسط بلک بری را با نام رمز بلک بری مرکوری عرضه خواهد کرد.


بلک بری در خصوص نخستین محصول خود گفته است:

ماهیت دائمی و بدون وقفه استفاده از ایمیل، ضرورت وجود دستگاهی پوشیدنی و کم مصرف را مطرح می کند که بتواند ارتباط وایرلس دائمی با شبکه را فراهم کند و در عین حال از نظر فیزیکی مانعی برای فعالیت کاربر ایجاد نکند. در عین حال، ماهیت محرمانه ایمیل ها، استفاده از فناوری رمزنگاری پیشرفته ای را می طلبد که به قدرت پردازشی قابل توجهی نیاز دارد. ریزپردازنده اینتل و فناوری فلش مموری امکان دستیابی به چنین اهداف طراحی را فراهم می کند.

بلک بری

BlackBerry 850 نخستین محصول بلک بری که 18 سال پیش معرفی شد


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بلک بری و نخستین محصولش 18 سال پیش پا به عرصه وجود گذاشتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..