تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارگاه بایدها و نبایدها در پیشگیری از دیابت در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ فرزانه شعا، کارشناس سلامت پنجشنبه شب در کارگاه بایدها و نبایدها در پیشگیری از دیابت اظهار کرد: بیماری دیابت یکی از شایعترین بیماری ها محسوب می شود که سالانه در جهان جان میلیونها نفر را می گیرد.

شعا افزود: ورزش و تغییر سبک زندگی و اجرای برنامه های ورزشی می تواند از گسترش دیابت پیشگیری کند.

وی اظهار کرد:بیشترعلائم بیماری دیابت در آغاز نامحسوس هستند، بنابراین لازم است انجام آزمایش های مرتب خون از میزان قند خون با خبر شده و در صورت داشتن زمینه های مساعد کننده بیماری قند خون مانند چاقی، استعداد فامیلی، کلسترول و فشارخون بالا و... بایستی مرتب میزان قند خود را آزمایش کنند.

کارشناس سلامت یکی از راههای موثر جهت پیشگیری از دیابت تغییر در رفتار های روز مره است که در هر زمان قابل اجراء و تاثیر گذار خواهد بود.

شعا در ادامه گفت: تمام زنان و مردان بالای ۳۰ سال که اضافه وزن دارند و یا چاق هستند، افرادی که پدر، مادر، خواهر یا بردار آنها سابقه ابتلا به بیماری دیابت دارند، زنانی که سابقه دو بار یا بیشتر سقط خود به خود و یا سابقه مده زایی و یا سابقه به دنیا آوردن نوزاد یا وزن بیشتر از چهار کیلوگرم دارند، زنانی که در یکی از بارداری های خود سابقه ابتلا به دیابت حاملگی دارند و زنان باردار در هر گرو سنی در معرض خطر بیماری دیابت هستند در معرض ابتلا به دیابت هستند.

به گفته این کارشناس سلامت، تغذیه عامل اصلی در کنترل دیابت است، سعی کنید غذاهای پرفیبر «حبوبات و سبزیجات» و کم شیرین صرف کنید، وزن خود را در حد تعادل نگه دارید.

این کارگاه آموزشی با محورهای آشنایی با بیماری دیابت، راههای کنترل و پیشگیری از دیابت با رژیم تغذیه ای مناسب، گروههای در معرض خطر، علائم دیابت، انواع دیابت و رژیم تغذیه ای مناسب برای مبتلایان به دیابت و... برگزار شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارگاه بایدها و نبایدها در پیشگیری از دیابت در قزوین برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..