تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : شکستگی های ناگهانی استخوان ها از عوارض دوران یائسگی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر شهلا چایچیان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاحیه دومین کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی زنان و مامایی و سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران که در مرکز همایش های رازی در حال برگزاری است، گفت: برخی عوارض یائسگی همچون گر گرفتگی ها، تعریق ها و شب نخوابی ها باعث کم شدن کیفیت زندگی زنان می شود و علاوه بر این ممکن است با پوکی استخوان یا شکستگی های ناگهانی استخوان دست به گریبان شوند.

این متخصص زنان و زایمان افزود: امروزه از روش های پرتهاجمی مثل دادن قرص های استروژن و پروژسترون در دوران یائسگی به میزان زیاد و دوزهای بالا عبور کرده ایم و به دوزهای کمتر رسیده ایم.

وی ادامه داد: آنچه بیش از روی آن تکیه می کنیم تجویز داروهای غیرهورمونی است البته از داروهای هورمونی برای بسیاری از عوارض، با دوزهای کم استفاده می شود ولی تاکید زیادی داریم که سبک زندگی زنان در دوره یائسه تغییر کند و تغذیه آنها باید سالم باشد.

چایچیان خاطرنشان کرد: از ۲۴ سال پیش که اجرای کنگره های زنان را در کشور آغاز کردیم به این نتیجه رسیدیم همانطور که علم پزشکی پیشرفت می کند باید جراحی های کم تهاجمی را بین متخصصان زنان و ماماهای کشورمان در بحث ارتقای سلامت مادر و کودک بسط دهیم.

وی یادآور شد: پزشکان از هزاران سال قبل هرگاه می خواستند یک درد را درمان کنند، می دانستند که دارند یک درد دیگر را به مریض می دهند و این یک واقعیت است که امروز هم ادامه دارد ولی همیشه آرزوی ما این بوده که ضرر و دردی که درمان های ما برای بیمار ایجاد می کند به مراتب کمتر از ضرر و درد آن بیماری باشد.

حتما بخوانید :   زیباجو : پانکراس سر کارتان گذاشته؟

این فلوشیپ لاپاراسکوپی ادامه داد:‌ به همین دلیل از ابتدای قرن ۱۹، جراحی های کم تهاجمی برای کم شدن درد و ناراحتی بیمار با ایجاد شکاف های کوچک تر، چسبندگی های کمتر و عوارض کمتر در رشته های پزشکی رواج یافت ولی امروزه می بینیم که می شود حتی بدون انجام جراحی، با رفتارهای پزشکی کم تهاجمی، بیماران را درمان کرد.

وی در تشریح برخی اقدامات کم تهاجمی در تخصص زنان و زایمان گفت: مثلا وقتی از روش های ژنتیک آزمایشگاهی استفاده می کنیم می توانیم به غربالگری بیماری ها بپردازیم و آنها را قبل از اینکه بروز پیدا کنند، پیشگیری یا درمان کنیم، واکسن های آنها را بسازیم یا اینکه در مورد نوزادان، از به دنیا نوزادانی که ناهنجاری جلوگیری کنیم و حتی امروزه بعد از تشخیص، با جراحی های لاپاراسکوپی در داخل رحم می توان بسیاری از بیماری های جنین را درمان کرد تا یک نوزاد سالم به دنیا بیاید.

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی زنان و مامایی افزود:‌ به همین جهت از دو سال قبل در سلسله کنگره های زنان و مامایی ایران، به مباحث کم تهاجمی کردن علم زنان و مامایی توجه ویژه ای نشان دادیم.

وی، ارسال حدود ۶۰۰ مقاله به کنگره امسال را غیرقابل پیش بینی خواند و گفت: در دوره های قبلی کنگره، شمار مقالات مربوط لاپاراسکوپی و آندوسکوپی زنان، بسیار اندک بود و آمار مقالات ارسالی به کنگره امسال نشان می دهد که این علم در تمام کشور پا می گیرد و تحقیقات آن زیاد شدن یافته است و حدود ۳۵ درصد مقالات ما در زمینه لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی و مقالات کم تهاجمی بود که واقعا مایه خوشحالی است.

حتما بخوانید :   زیباجو : الزام دولت به اجرای تعرفه های پرستاری/محل تامین بودجه مشخص شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

دومین کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی زنان و مامایی و سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، تا سوم بهمن ۹۵ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : شکستگی های ناگهانی استخوان ها از عوارض دوران یائسگی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..