تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالان ویتنام برای نخستین بار علیه چین شعار سر دادند

به گزارش ایرنا، در این تجمع که روز پنجشنبه برگزار شد، پلیس ویتنام ضمن بازداشت ده ها معترض سیاست های چین، روزنامه نگاران را از محل پراکنده کرد و از آنها خواست دوربین های خود را خاموش کنند.
براساس گزارش روز جمعه شبکه خبر آسیا، برای نخستین بار در ویتنام کموینستی، فعالان شعار 'مرگ بر مهاجمان' سر دادند و دست نوشته هایی با خود حمل می کردند که محتوای آنها علیه 'یک دشمن قدیمی' بود.
به رغم چالش های دریایی بین دو کشور، ویتنام به منظور پرهیز از عصبانیت همسایه قدرتمند خود همواره از برگزاری تجمعات ضد چینی ممانعت کرده است.
جزایر 'پراسل' مدت کوتاهی پس از آنکه سربازان ویتنامی که تحت حمایت آمریکا بودند، در سال 1974 از این جزایر خارج شدند، تحت کنترل چین قرار گرفت.
در حمله سال 1974 حدود 70 نظامی ویتنامی جان خود را از دست دادند و فعالان اکنون از ویتنام می خواهند موضع جدی تری در مقابل چین اتخاذ کند.
چین مدعی مالکیت مطلق بر آبهای دریای جنوبی چین است و با ساخت تجهیزات نظامی باعث خشم کشورهای مالزی، برونئی، فیلیپین و ویتنام شده است که خود مدعی مالکیت بخش هایی از این دریا هستند و با پکن اختلاف دارند.
تنش ها در ماههای گذشته با کاهش روبرو بود، اما پیش بینی می شود همچنان ظرفیت تقویت این تنش ها وجود داشته باشد.
حفر یک چاه نفتی در سال 2014 در منطقه مورد چالش باعث شورش های گسترده ای در ویتنام شد.
اظهارات اخیر 'ریکس تیلرسون' مبنی بر اینکه وی در تلشا برای حق دسترس پکن به جزایر مصنوعی ساخته شده در آبهای مورد چالش است، باعث واکنش شدید چین شده است.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالان ویتنام برای نخستین بار علیه چین شعار سر دادند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..