تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر ارشاد: برای اولین بار فیلم های فمینیستی را از جشنواره حذف کردیم!

رضا صالحی امیری در همایشی در قم اظهار داشت که فیلم های فمینیستی را از جشنواره حذف کردیم.یک میلیارد تومان به امپراطور جهنم کمک کردیم.

نخستین دستاورد وزیر ارشاد

 شب گذشته رضا صالحی امیری که در ماه‌های پایانی دولت یازدهم سکان وزرات ارشاد را به دست گرفته، در همایشی در قم به نکات کوتاهی درباره جشنواره فیلم فجر نیز اشاره کرده است. وزیر ارشاد به اولین دستاوردش اشاره کرده و به صراحت گفته است برای اولین‌بار فیلم‌هایی با مضامین نامناسب و فمینیستی را از جشنواره حذف کردیم!
در هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر امسال به جز نرگس آبیار کارگردان و سید ضیا هاشمی تهیه‌کننده سینما، باقی اعضا یعنی طاها حسین مرقاتی، عماد افروغ، محمد علی حسین نژاد، جمال امید،  حسین کرمی از مدیران فرهنگی بودند. خروجی این هیات اعتراض بسیاری از سینماگران را به دنبال داشت. فیلم‌های مهمی از جشنواره کنار گذاشته شدند که به نظر می‌رسید به خاطر نزدیک شدن به خط قرمزها به جشنواره راه نیافته‌اند.اما محمد حیدری دبیر جشنواره ساعاتی پس از اعلام لیست فیلم‌های راه‌ یافته در برنامه «هفت» حاضر شد و مدعی شد هیچ فیلمی جز «کاناپه» به خاطر مشکل ممیزی از جشنواره کنار گذاشته نشده و دلیل انتخاب نشدن بقیه فیلم‌ها سطح کیفی آن‌ها بوده است. با این‌حال اعتراض فیلمسازان ادامه یافت و همه از این موضوع که امسال وجه محتوایی آثار بر وجه فنی و کیفیت آن‌ها جشنواره غلبه داشته است گلایه داشتند.

 صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در سومین همایش انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه که در  دارالقرآن علامه طباطبایی قم برگزار شد، گفته‌ است:
«برای اولین‌بار در جشنواره امسال، فیلم‌هایی که مضامین فمنیستی و مضامین نامناسب داشت را حذف کردیم؛ قریب به ۳۰ فیلم دفاع مقدس که ساخته جوانان است را حمایت کردیم؛ متاسفانه عده‌ای بدون اینکه جشنواره برگزار شود، شروع به اعتراض می‌کنند که متاسفانه این مساله ناشی از عدم اطلاع است.»

صحبت‌های تازه وزیر ارشاد بر مسئله‌ای که سینماگران به آن اصرار داشتند صحه می‌گذارد و مشخص می‌کند بر خلاف گفته‌های دبیر جشنواره فیلم‌های رد شده فقط به خاطر کیفیت‌شان کنار گذاشته نشده‌اند.

یک میلیارد تومان به ساخت امپراطور جهنم کمک کردیم!

صالحی‌ امیری البته به اعتراض صداوسیما نیز درباره یک فیلم دیگر پاسخ داده و از انتخاب‌های هیات انتخاب امسال این‌طور دفاع کرده است:
«در خصوص «امپراطور جهنم» نیز تاکید داشته‌ایم که داوری منصفانه‌ای انجام شود؛ حال اگر استادی نمره قبولی به یک فیلم نداد، نمی‌توانیم بگوییم که آن استاد فاسد است.هیچ فیلمی به خاطر ارزش های انقلاب سانسور نشده است فیلم «یتیم خانه ایران» علاوه بر حمایت هایی که انجام شد زمان بیشتری برای اکران داده شد؛ فیلم «امپراطور جهنم» مشکلی ندارد ما یک میلیارد تومان برای ساخت آن کمک کردیم؛ بر اساس نظر هیئت انتخاب منتخب جشنواره نشده است.»

او در پایان به نکته جالبی درباره سیاست‌های وزارت ارشاد در چندماه پایانی اشاره کرده و گفته است:‌
«کارهای ما بدون جنجال انجام خواهد شد، زیرا فرهنگ و ارشاد محل جنجال نیست؛ سیاست قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد، سیاست‌های مقام معظم رهبری است.»

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع:icinema.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر ارشاد: برای اولین بار فیلم های فمینیستی را از جشنواره حذف کردیم!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..