تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خادم: نیامدن روس ها در جام تختی راهبرد فنی است/پیگیری برای گرفتن میزبانی رقابت های جهانی سال 2019

به گزارش ایرنا، رسول خادم در حاشیه رقابت های کشتی جام جهان پهلوان تختی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به دلیل اتخاذ همین راهبرد فنی است که در رده سنی بزرگسالان با کشور ما برای حضور در مسابقات بین المللی با کمترین تعامل حرکت می کنند.
وی با اشاره به حضور تیم های رده سنی نوجوانان و جوانان روسیه در ایران اظهار داشت: اما پیگیر حضور بیشتر تیم های این کشور در تورنمت های کشتی در ایران هستیم و حضور من در هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی نیز نمی تواند نقطه تعامل با روس ها برای بحث فنی باشد و این سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشور هستند که برای حضور در تورنمنت های بین المللی تصمیم گیری می کنند.
خادم در خصوص سی و هفتمین دوره رقابت های کشتی جام تختی نیز اظهار داشت: در شرایطی که تیم های شرکت کننده برای حضور در مسابقات بین المللی به لحاظ اقتصادی در فشار هستند و از طرف دیگر در مسابقاتی که در اروپا برگزار می شود که سهولت در رفت و آمد وجود دارد و مسایلی مانند خاورمیانه و مشکلاتی امنیتی ندارند باز هم تعداد تیم های شرکت کننده نسبت به گذشته کمتر در این کشورهای کمتر است و در عین حال به لطف خدا و زحمت مجموعه خانواده کشتی ایران شرایطی فراهم شده که در تورنمنت هایی همچون جام شاهد، روز جهانی کودک و جهان پهلوان تختی حدود 26 تیم خارجی در کشتی های آزاد و فرنگی با ترکیب کامل شرکت می کنند.
رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: در سال های گذشته جام تختی شاید با حضور 17 تا 18 تیم خارجی برگزار می شد اما برخی تیم ها با یک یا دو کشتی گیر می آمدند اما اکنون به دلیل برگزاری مسابقات بین المللی کشتی در ایران به صورت تیم به تیم، کشورهای شرکت کننده با ترکیب کامل حضور می یابند و امسال نیز در جام جهان پهلوان تختی بالاترین تعداد شرکت کننده را داشتیم.
وی تصریح کرد: تعداد تیم های شرکت کننده جایگاه ویژه ای را به جام جهان پهلوان تختی در دنیا می بخشد و هر چند به لحاظ کیفی نیز جای کار کردن بیشتر را داریم اما این موضوع نشان می دهد که جام تختی به عنوان مهمترین تورنمنت بین المللی ورزش کشور به جایگاهی رسیده که با توجه به شرایط اقتصادی کشورها و شرایط امنیتی خاورمیانه باز هم شاهد استقبال کشورها برای حضور در ایران هستیم.
وی همچنین در خصوص میزبانی ایران در سال جاری از جام های جهانی کشتی آزاد و فرنگی گفت: با توجه به استقبال مردم کرمانشاه فکر می کنم خاطره به یاد ماندنی از برگزاری جام جهانی در کرمانشاه در خاطره ها بماند.
دارنده مدال طلای المپیک 1996 آتلانتا اضافه کرد: با توجه به ترکیب تیم های روسیه، آمریکا، گرجستان و سایر کشورهای شرکت کننده، تیم ملی ایران کار سختی را پیش رو خواهد داشت. تیم ملی کشتی آزاد ایران در دو وزن دو ملی پوش آسیب دیده دارد و به همین دلیل جابجایی در برخی وزن ها خواهیم داشت.
وی ادامه داد: برای تعیین میزبان جام جهانی کشتی فرنگی نیز در حال بررسی هستیم.
جام جهانی کشتی آزاد در سال 2017 میلادی روزهای 28 و 29 بهمن ماه و جام جهانی کشتی فرنگی نیز روزهای 26 و 27 اسفندماه در کشورمان برگزار خواهد شد.
سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در خصوص مشکلات تیم ملی در وزن 97 کیلوگرم گفت: واقعیت این است که در این وزن کشتی گیری شش دانگ، قابل اتکا و قابل اعتماد نداریم و امیدواریم که رضا یزدانی بعد از عمل جراحی که روی پای خود در آلمان انجام می دهد دوباره برگردد و اما به هر دلیلی اگر نتواند دوباره به میادین برگردد هنوز در 97 کیلوگرم کشتی گیری که در حد یزدانی باشد را نداریم.
عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در پاسخ به این سئوال که طرح پیشنهادی فدراسیون در خصوص میزبانی مشارکتی رقابت ها آیا موجب دادن میزبانی رقابت های جهانی سال 2019 به ایران خواهد شد؟ گفت: این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم و البته برای ما مهم است که کدام کشور در این راه با ما شریک و مشارکت می کند تا بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که رقابت های جهانی آزاد و فرنگی را در ایران و مسابقات کشتی زنان را در کشور دیگری برگزار کنیم.
رئیس فدراسیون کشتی در خصوص وضعیت کشتی فرنگی بزرگسالان نیز اظهار داشت: باید اجازه دهیم کشتی فرنگی مسیر خودش را با حوصله پیدا کند تا ترکیب این تیم هم از نظر کادر فنی و هم کشتی گیران رفته رفته کامل شود و برای این کار نیز نیاز به زمان دارد.
وی خاطر شان کرد: تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران جایگاه خاص خودش را در سطح جهان دارد و حساسیت های فنی که در رابطه با این تیم وجود دارد را باید به فال نیک بگیریم و این کمک می کند که کادر فنی تیم ملی احساس کند که خیلی دقیق از سوی کارشناسان و شورای فنی تیم های ملی رصد می شود.
خادم در خصوص حمایت از علی اشکانی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان نیز گفت: سرمایه ای مانند محمد بنا به سادگی به وجود نیامده بلکه سال ها فراز و نشیب را طی کرده تا از آن پختگی برخوردار و به یکی از بهترین مربیان کشتی فرنگی جهان تبدیل شد و اگر کسی دیگر هم بخواهد به آن حد برسد و رشد کند باید این فراز و نشیب ها را طی و تحمل کند.
وی در خصوص قبول پیشنهادات مختلف فدراسیون از سوی اتحادیه جهانی کشتی اظهار داشت: البته به این گونه نیست که اتحادیه جهانی همه پیشنهادات ما را قبول کند و البته در پیشنهاداتی که ارایه می شود دو موضوع توسعه کشتی در جهان و کیفیت رقابت ها را مدنظر داریم، چرا که اگر قرار است کشتی ایران در دنیا جایگاه داشته باشد در ابتدا باید کشتی در دنیا و بازی های المپیک بماند و هر قدر سهم حضور کشورها در این رشته بیشتر شود به نفع کشتی خواهد بود.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر رقبایی را در اتحادیه جهانی داریم که مناسبات خیلی پیچیده تر و قدیمی تر از ما را با اتحادیه دارند و آنها نیز با نهایت توان خود برای منافع خود تلاش می کنند.
سی و هفتمین دوره این رقابت ها روزهای 30 دی و اول بهمن ماه در سه رشته آزاد، فرنگی و کشتی پهلوانی در سالن شهید بهشتی مشهد با حضور 40 تیم شامل 26 تیم خارجی و 14 تیم داخلی برگزار می شود.
در کشتی آزاد کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان (دو تیم)، اوکراین، قرقیزستان، ازبکستان، مغولستان، گرجستان، عراق و منتخب آمریکای لاتین در کنار پنج تیم داخلی (تیم های منتخب الف، ب، توسعه، جوانان و تیم خراسان رضوی) در چهار گروه به مصاف هم می روند.
در کشتی فرنگی نیز کشورهای گرجستان، ترکیه، ارمنستان، بلغارستان، اوکراین، ازبکستان و عراق در کنار پنج تیم داخلی (تیم های منتخب الف، ب، توسعه، جوانان و تیم خراسان رضوی) در چهار گروه با هم مسابقه می دهند.
در کشتی پهلوانی نیز کشورهای گرجستان، قرقیزستان، روسیه، ارمنستان، بلاروس، صربستان، مجارستان و ترکیه در کنار چهار تیم داخلی (تیم های منتخب الف، ب، جوانان و تیم خراسان رضوی) در چهار گروه با هم به صورت تیم به تیم مبارزه می کنند.
شبک **ورزشی**1067**1917**خبرنگار: رضا رمضانی**انتشار دهنده:سید محمدباقر نوربخش

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خادم: نیامدن روس ها در جام تختی راهبرد فنی است/پیگیری برای گرفتن میزبانی رقابت های جهانی سال 2019»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..