تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گروه کشورهای غرب آفریقا حمله نظامی به گامبیا را به طور وقت متوقف کردند

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، مارسل دی سوزا، رئیس کمیسیون جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکوواس) افزود: این آخرین فرصت برای یحیی جامع است تا به صورت مسالمت آمیز قدرت را به 'اداما بارو' رئیس جمهوری قانونی و منتخب گامبیا واگذار کند، در غیر این صورت جمعه عملیات نیروهای آفریقایی در خاک گامبیا از سر گرفته خواهد شد.
بنابر گزارش تلویزیون دولتی گامبیا، روز جمعه هیاتی متشکل از رؤسای جمهوری لیبریا، موریتانی، گینه بیسائو و مسئولی از سازمان ملل متحد برای رایزنی با یحیی جامع به گامبیا سفر خواهند کرد.
ساعاتی پیش سرهنگ 'عبدو ندای' سخنگوی ارتش سنگال از انجام عملیات نیروهای کشورهای غرب آفریقا در خاک گامبیا برای سرنگونی دولت یحیی جامع خبر داده بود.
در همین حال شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه با صدور قطعنامه ای خواستار انتقال قدرت به 'اداما بارو' رئیس جمهوری منتخب گامبیا شد.
اعضای شورای امنیت به نیروهای غرب آفریقا اجازه ورود به خاک گامبیا را دادند.
از سوی دیگر 'اداما بارو' رئیس جمهوری منتخب گامبیا در سفارت این کشور در سنگال مراسم تحلیف خود را به جا آورد.
برخی رسانه های گزارش دادند که 'یحیی جامع' برای کناره گیری از قدرت شرط هایی را از جمله جلوگیری از تحلیف اداما بارو در سنگال و عدم دخالت کشورهای خارجی به هر بهانه ای در امور داخلی گامبیا عنوان کرده است.
انتخابات اول دسامبر گذشته با شکست جامع در برابر 'اداما بارو' رهبر معارضان این کشور به پایان رسید این درحالی است که 'یحیی جامع' که 22 سال است قدرت را در این کشور در اختیار دارد قصد ندارد به پیروزی رقیبش اذعان کند و همچنان بر ماندن در قدرت اصرار دارد.
شبک**9365**1917**مترجم: رضا میرزائی*انتشار دهنده:سید محمد باقر نوربخش

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گروه کشورهای غرب آفریقا حمله نظامی به گامبیا را به طور وقت متوقف کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..