تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایجاد اشتغال با حرف، آمار و سخنرانی به وجود نمی‌آید/ میزان خروجی دانشگاه‌ها بیشتر از جذب ادارات و کارخانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علاءالدین بروجردی شامگاه امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان که در استانداری استان لرستان برگزار شد، بیان داشت: بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری‌های استان راکد مانده است.

وی ادامه داد: سال‌هاست ده‌ها و بلکه صد‌ها میلیارد تومان در بخش صنعت این استان در شهرهای مختلف در بخش خصوصی و دولتی سرمایه‌گذاری شده و در حال حاضر بخشی از این سرمایه بزرگ راکد مانده و نیازمند احیا است.

نماینده مردم شهر بروجرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کارخانه‌هایی که در طول سال‌های گذشته فعال بوده‌اند و در حال حاضر منحنی فعالیت آن‌ها سیر نزولی گرفته که از کارخانه‌های بزرگ استان لرستان هستند که در شرایطی که حدود 50 درصد از کارگران خود را بیش از 9 ماه است، تعدیل کرده و قول داده می‌شود که برگردند و برنگشتند آثار اجتماعی، اقتصادی و تبعات و مشکلات آن به جامعه و به استان برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال با حرف، آمار و سخنرانی به وجود نمی‌آید، گفت: مسؤولان باید تابلوی روشنی برای این موضوع ترسیم کنند، زیرا این مسأله باید برای مسؤولان و مردمی که صاحب این انقلاب هستند و همواره بار سختی‌های انقلاب بر روی دوش آن‌ها بوده مشخص شود، تا صاحبان صنایع با نظارت بر این موضوعات بتوانند بهترین تصمیمات را در ادامه فعالیت خود اتخاذ کنند.

بروجردی خاطرنشان کرد: میزان خروجی دانشگاه‌ها و تولید غیرمتخصص قطعاً بیش از جذب ادارات دولتی و کارخانه‌هاست و این درحالی است که آمار اشتغال استان لرستان 12 درصد اعلام می‌شود، اما در حال حاضر هیچ تغییری با مشاهده تابلوهای موجود نمی‌بینیم و کارخانه جدیدی برای ایجاد ظرفیت شغلی جدید احداث نشده است.

وی تصریح کرد: احیای کارخانه کشت و صنعت لرستان حلقه‌ای از زنجیره طولانی اشتغال بوده و فرهنگ صادرات که یکی از گذرگاه‌های مهم تولید ثروت است، 20 خاکریز دارد، اما برای واردات جاده آسفالته داریم که هر چه می‌خواهند وارد می‌کنند، در حالی‌که باید عکس این موضوع باشد، تا اقتصاد استان پیشرفت کند.

بروجردی بر لزوم در اختیار گرفتن بازار کشورهای همسایه همچون عراق و سوریه تأکید کرد و گفت: در سفر اخیر به این کشورها مسؤولان آن‌ها برای ورود مهندسان ایرانی در بخش‌های مختلف استقبال کردند و این در حالی است که بازار عراق باید در اختیار ما باشد، زیرا آن‌ها خواستار برقراری روابط با ایران هستند و ظرفیت عظیم ده‌ها هزار مهندس کشاورزی بیکار در کشور ما می‌تواند در عراق و سوریه اشتغال آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: ما خواستار حمایت از سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور و جذب این سرمایه‌ها در رونق تولید هستیم و مسؤولان باید نسبت به تسهیل در سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم خارج اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

بروجردی در پایان تأکید کرد: دنیا باید بداند با شکسته شدن تحریم صنعت هوایی هزینه ایرباس خریداری‌ شده به‌ صورت مستقیم از سیستم بانکی واریز شده و این‌ها تحولات مثبتی است که باید به همه گفته شود، تا مردم امیدوار و مسؤولان مطمئن شوند و سیاه‌نمایی نشود.

انتهای پیام/2304/ت40

http://fna.ir/QJCWZU



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایجاد اشتغال با حرف، آمار و سخنرانی به وجود نمی‌آید/ میزان خروجی دانشگاه‌ها بیشتر از جذب ادارات و کارخانه‌هاست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..