تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعتراف تلخ رئیس سازمان مدیریت بحران: اگر در تهران حادثه‌ای رخ دهد، فقط ۲۰درصد را می‌توانیم پوشش دهیم

اعتراف تلخ رئیس سازمان مدیریت بحران: اگر در تهران حادثه‌ای رخ دهد، فقط ۲۰درصد را می‌توانیم پوشش دهیم

اسماعیل نجار ضمن تشکر از نیروهای امدادی گفت: حادثه آتش سوزی حادثه بسیار تلخی بود و وجود تانک‌های سوخت و مواد سوختنی زیاد باعث شعله‌ور شدن آتش در ساختمان پلاسکو شد.

وی اظهار کرد: ساختمان 15 طبقه پلاسکو به خاطر کهولت و حرارت بالا، ضمن انفجار دچار ریزش شد و 11 طبقه بالا، روی سه طبقه پایینی نشست.

رئیس سازمان مدیریت بحران ضمن اشاره به اینکه رئیس جمهور با جدیت موضوع حادثه را پیگیری می‌کردند، گفت: رئیس جمهور حکمی را برای وزیر کشور صادر کردند و وزیر نیز سفر خود را برای بازدید از محل این حادثه نیمه تمام گذاشتند. همچنین ستاد بحران حادثه ساختمان پلاسکو تشکیل و دستورات ویژه برای آواربرداری سریع اتخاذ شد.

نجار گفت: جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز حادثه را مرتبا پیگیری می‌کردند که در ادامه از محل بازدید کردند و در شورای ستاد بحران حضور یافته و دستوران ویژه‌ای صادر کردند که آواربرداری را در اولویت قرار دادند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان اجرایی امروز پای کار بودند، افزود: هلال‌احمر و اورژانس فداکارانه فعالیت کردند. ارتش و سپاه پاسداران نیز با امکانات خود در محل حضور یافتند. شهرداری تهران نیز مسئولیت اصلی را بر عهده داشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ازدحام مردم اگرچه نگرانی آن‌ها را نشان می‌داد، اما باعث اخلال در عبور و مرور امدادرسانان شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه کشور ما یک کشور حادثه‌خیز است و از سوی دیگر شاهد حوادث انسان ساخت نیز هستیم، گفت: آن‌طور که باید، به بحث مدیریت بحران در کشور ما پرداخته نشده است. اگر در تهران حادثه‌ای رخ دهد نمی‌توانیم بیش از ۲۰ درصد را پوشش دهیم.

نجار گفت: محدودیت‌ها و عدم باور به مدیریت بحران در کشور باعث ایجاد چنین شرایطی شده است. اگرچه وضعیت مدیریت بحران کشور نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده، اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم. اگر همه دستگاه‌های مربوط به مدیریت بحران در یک جا متمرکز شوند، مشکل تا حدی حل می‌شود.

نجار اظهار کرد: اگر در بازار تهران یا مترو حادثه‌ای رخ دهد، تخلیه افراد به چه شکلی خواهد بود؟ قطعا کار با وضعیت کنونی مدیریت بحران در کشور بسیار سخت است.

۴۲۴۲




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعتراف تلخ رئیس سازمان مدیریت بحران: اگر در تهران حادثه‌ای رخ دهد، فقط ۲۰درصد را می‌توانیم پوشش دهیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..