تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهادت ۲۰ آتش‌نشان در حادثه پلاسکو/پیکر اولین آتش نشان حادثه پلاسکو بیرون آورده شد/سرایت آتش به ساختمان کناری پلاسکو/اعزام کلاه‌سبزهای ارتش به محل حادثه

ساعت ۲۴- آتش به بنانی مجاور ساختمان پلاسکو که انبار منسوجات است سرایت کرده است.

آتش ساختمان فرو ریخته پلاسکو که هنوز به طور کامل اطفا نشده بود به ساختمان کناری سرایت پیدا کرد.

بنای کناری ساختمان پلاسکو نیز یک انبار منسوجات است و سرایت آتش به این ساختمان سبب شده کالاهای موجود در این انبار در کمترین زمان ممکن شعله ور شوند. 

آتش نشان ها در پی ورود به ساختمان کناری پلاسکو برای خاموش کردن حریق هستند.

 رئیس اورژانس کشور از خروج سه تن از زیر آوار ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: در این حادثه و از مصدومیت ۷۲ تن در این حادثه تا به اینجای عملیات خبر داد.

به گزارش ایسنا،دکتر پیرحسین کولیوند در حاشیه حضور در محل ریزش ساختمان پلاسکو گفت: آخرین آمار مصدومان حاکی از این است که در مجموع ۷۲ تن در این حادثه مجروح شدند که ۴۷ تن به شکل سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده و ۲۵ تن دیگر نیز در بیمارستان تحت درمان هستند.

کولیوند اضافه کرد: یک تن نیز نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته و تحت درمان است.

رئیس اورژانس کشور همچنین از خروج سه تن از زیر آوار خبر داد. این افراد زنده بوده و به بیمارستان انتقال داده شدند.

امداد رسانی به حادثه دیدگان پلاسکو در حالی ادامه دارد که دود سفیدی از میان آوار ساختمان بلند شده است.

دود سفید رنگی از ساختمان تخریب شده پلاسکو در حال خروج است می‌تواند نشانه وجود حریق در لایه های زیرین آوار و عدم اطفای کامل آن باشد.

همچنین در حال حاضر به خاطر خطر ریزش ساختمان کناری پلاسکو، از آواربرداری از بخش جنوبی ساختمان جلوگیری می شود.

 سخنگوی ارتش با اشاره به درخواست ستاد مدیریت بحران جهت اعزام نیروی انسانی و همچنین امکانات مهندسی به محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو در تهران اظهار کرد: تعداد ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) و همچنین تعدادی از کلاه سبزهای تیپ ۶۵ نیروی ویژه ارتش (نوهد) به سرپرستی جانشین این تیپ در محل حادثه حضور یافته اند.

امیر شاهین تقی‌خانی درباره آخرین جزئیات حضور یگان های مختلف ارتش در پی ریزش ساختمان تجاری پلاسکو در مرکز تهران خاطرنشان کرد: بر اساس دستوری که از ناحیه ستاد کل ارتش صادر شده است هر گونه نیازی که ستاد مدیریت بحران اعلام کند با تمام توان از سوی ارتش در اختیار این ستاد قرار می گیرد.

وی گفت:‌ تاکنون ستاد مدیریت بحران درخواست نیروی انسانی و همچنین امکانات مهندسی داشته است که در این زمینه تعداد ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه افسری و همچنین تعدادی از کلاه سبزهای تیپ ۶۵ نیروی ویژه ارتش (نوهد) به سرپرستی جانشین این تیپ در محل حادثه حضور یافته اند.

سخنگوی ارتش خاطرنشان کرد: تعدادی از کمپرسی‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا  و همچنین نیروی هوایی ارتش جهت تخلیه آوار در اعزام به منطقه حادثه هستند.

تقی خانی با اشاره به آمادگی هوانیروز ارتش جهت اعزام بالگرد به منطقه اظهار کرد: از زمان وقوع حادثه بالگردهای نیروی زمینی در حالت آماده پرواز قرار دارند، اما بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران فعلا نیازی به استفاده از بالگردهای امدادرسان در آن منطقه وجود ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: ارتش درخواست‌های ستاد مدیریت بحران را بدون فوت وقت و انجام مکاتبات زمان بر در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی می‌کند.

وزیر بهداشت در توضیح جزییات مصدومیت حادثه‌دیدگان "پلاسکو"، تاکید کرد: به لحاظ درمانی و بهداشتی حادثه تحت کنترل است.

دکتر سیدحسن هاشمی با حضور در محل حادثه ریزش پلاسکو اظهار کرد: همه نیروهای درمانی و بهداشت در حالت آماده‌باش هستند. همکاران پزشکی و اورژانس آمادگی کامل دارند تا در صورت خروج افرادی که زیر آوار مانده‌اند، خدمات لازم را ارایه دهند.

وی اظهار کرد: ۲۰ نفر تا کنون به بیمارستان منتقل شده‌اند که حال یک نفرشان وخیم است. بقیه در شرایط خوبی به سر می‌برند. برخی از مصدومان شکستگی‌هایی داشتند که اقدامات درمانی برای آنها در حال انجام است.

وزیر بهداشت افزود: به لحاظ درمانی و بهداشتی حادثه تحت کنترل است. امیدواریم تعداد افرادی که زیر آوار مانده‌اند، کم باشد که در صورت خروج آنها، اقدامات درمانی برای آنها انجام می‌شود.

وی همچنین، گفت: یک نفر در کماست و دو نفر دچار شکستگی شدند. در مورد فوتی‌ها چیزی را قطعی اعلام نمی‌کنم اما در مجموع ۴۷ تن به صورت سرپایی درمان شدند.

شهردار تهران از شهادت ۲۰ آتش‌نشان در حادثه پلاسکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا حاضر در محل حادثه، قالیباف شهردار تهران درباره آمار فوتی‌های این حادثه گفت: تا کنون ۲۰ تن از آتش‌نشانان در این حادثه شهید شده‌اند.

قالیباف در تشریح حادثه، گفت: متاسفانه این حادثه در یکی ازساختمان‌های بلند و قدیمی شهر رخ داده است.

وی ضمن عرض خسته نباشی به تمامی امدادگران و تلاشگرانی که در صحنه حادثه حضور دارند گفت: جا دارد عرض تسلیت داشته باشیم شهادت ۲۰ نفر از عزیزانی که در این حادثه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این حریق در طبقه هشتم رخ داد اما به دلیل شدت آتش، سازه فلزی ذوب شد، گفت: متاسفانه از طبقه‌ای که حریق در آن رخ داد به بالا، ساختمان دچار ریزش و باعث شد مابقی طبقات نیز بریزد.

قالیباف با بیان اینکه دقیقا اطلاع نداریم که چند نفر محبوس شده‌اند، گفت: در حال حاضر اولویت اصلی ما نجات همکاران است.

وی در پاسخ به این سوال که چند نفر از مردم در این حادثه محبوس شده اند گفت: به نظر نمی‌رسد که تعداد انها بیشتر از انگشتان دست باشد، اما ممکن است تعدادی از افراد در طبقات باقی مانده باشند و باید بگویم تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا هرچه زودتر این افراد نجات پیدا کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تمامی دستگاه‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشتند، گفت: جا دارد از پلیس تشکر ویژه داشته باشیم چرا که این حادثه در مرکز شهر و در روز پنج شنبه رخ داده و مردم زیادی برای اینکه احساس نگرانی می کردند به محل حادثه آمدند که خوشبختانه شاهد انضباط خوبی در این زمینه بودیم.

وی افزود: تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا مبحوس شدگان نجات پیدا کنند.

تابناک هم گزارش داد، پیکر اولین آتش نشان فداکار از زیر آوار ساختمان پلاسکو بیرون آورده شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهادت ۲۰ آتش‌نشان در حادثه پلاسکو/پیکر اولین آتش نشان حادثه پلاسکو بیرون آورده شد/سرایت آتش به ساختمان کناری پلاسکو/اعزام کلاه‌سبزهای ارتش به محل حادثه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..