تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسافربران شخصی نظم سیستم حمل و نقل شهرضا را مختل کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا،  محسن گلابی عصر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان با اشاره به جاده دسترسی محله اسلام‌آباد اظهارداشت: یکی از دغدغه‌‌های ما ورودی و خروجی محله اسلام‌آباد است و در این مدت پیگیری‌های بسیاری برای دسترسی ایمن مردم این محله انجام شده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه شهرداری باید یک جاده موقت اصولی و با ایمنی کامل در این محله تا اجرای زیرگذر ایجاد کند، افزود: اجرای هر طرحی باید در ابتدا بررسی شود و مراحل تأیید خود را بگذراند و سپس اجرایی شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهرستان که در گذشته مصوب شده در شورای عالی شهرسازی مطرح اما مصوبه آن هنوز ابلاغ نشده، گفت: اگر طرحی قرار است در زمین‌های دولتی اجرا شود باید مراحل توافق و آزادسازی آن طی شود.

فرماندار شهرضا بیان کرد: جاده دسترسی محله اسلام آباد در نزدیکی ریل راه آهن قرار دارد و پس از پیگیری‌های انجام شده راه آهن استان فارس اعلام کرد که در صورت رعایت حریم 17.5 متری برای احداث این جاده، ایجاد آن بلامانع است.

وی با بیان اینکه اجرای جاده موقت برای محله اسلام آباد با زیرگذر دانشگاه آزاد تداخل پیدا می‌کند، افزود: وجود اراضی دولتی در مسیر احداث این جاده مشکلی است که باید اداره راه و شهرسازی شهرستان پیگیری‌های لازم برای آزادسازی این اراضی را انجام دهد.

گلابی تصریح کرد: طرح جاده دسترسی محله اسلام آباد باید به نوعی اصلاح شود تا در آینده منجر به حادثه نشود باید کار اصولی و با ایمنی بالا اجرا شود.

وی با بیان اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان موظف است در مدت یک هفته نظر نهایی خود را درباره طرح ایجاد این جاده و در صورت نیاز اصلاحات آن اعلام کند، اظهارداشت: در آینده‌ای نزدیک یک تقاطع غیر همسطح مقابل طالخونچه، گردنه پوده و اسلام آباد ایجاد می‌شود که زیرگذر دهاقان در آن دیده شده و چون خارج از محدوده شهر است باید زمین‌های آن آزادسازی و پیمانکار آن انتخاب شود.

فرماندار شهرضا گفت: مکاتبات لازم برای اجرای این پروژه با اداره کل راه و شهرسازی استان انجام و سازمان برنامه و بودجه قول مساعد مبنی بر اختصاص اعتبار لازم برای آن در بودجه سال 96 داده است.

وی با اشاره به معضل ترافیک شهرضا و وجود اتوبوس‌های واحد شهری در خیابان‌های کم عرض شهرستان، گفت: جلسه‌ای با نمایندگان شرکت‌های خودروساز برگزار شد که یکی از سرمایه‌گذاران برای جایگزینی اتوبوس‌های شهری با خودروی «ون» بر اساس یک تفاهم‌نامه همکاری با سازمان اتوبوسرانی شهرضا، اعلام آمادگی کرده است.

گلابی بیان کرد: قرار است ابتدا به صورت آزمایشی در خیابان اصلی شهر اجرا شود، در شورای اتوبوسرانی شهرستان مطرح و نظرات اعضاء بررسی شود و در صورت مثبت بودن نتیجه در کل خیابان‌های شهر خودروی ون جایگزین اتوبوس‌های شهری می‌شود.

ایجاد 7 زیرگذر در محور شهرضا به اصفهان

وی با اشاره به ایجاد تقاطع‌های اصولی در محور شهرضا به اصفهان، گفت: در این محور نیاز به 7 زیرگذر برای جرم‌افشار، دانشکده خوارزمی، افتخاریه، آجرشمناکو است که باید با اولویت ایجاد شود.

فرماندار شهرضا با اشاره فعالیت مسافربرهای شخصی در میدان شهدای شهرضا، گفت: وجود مسافربرهای شخصی یک معضل ملی است که بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها با آن مواجه هستند.

وی با بیان اینکه در گذشته تلاش‌هایی برای ساماندهی مسافربرهای شخصی انجام شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است، افزود: مردم باید بدانند زمانی که از خودروهای مسافربری ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند امنیت آنها تضمین شده و در صورت بروز هرگونه خسارت جانی یا مالی، بیمه‌ها از آنها حمایت می‌کنند.

گلابی با بیان اینکه اگر مردم در این زمینه آموزش‌های شهروندی ببینند بسیاری از مشکلات در این زمینه برطرف می‌شود، بیان کرد: مسافربرهای شخصی هیچ تعهدی به هیچ جایی ندارند و با جریمه کردن آنها هم مشکل حل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: باید دو شرکت مسافربری امین و سیروسفر تبدیل به یک شرکت شوند و یا اینکه سرمایه‌گذاری به ازای هر دو ماشین یک خودروی ون جایگزین کند.

فرماندار شهرضا افزود: موتورسیکلت‌هایی که در میدان شهدا مقابل دفتر سواری‌های شهرضا به اصفهان پارک می‌کنند منظره خوبی ندارد و از نظر امنیت هم سرقت گزارش شده است بنابراین باید ساماندهی شوند.

وی بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که به دنبال اجرای آن در آینده هستیم، اجرای ادامه خط متروی بهارستان به شهرضا است که در حال پیگیری آن هستیم.

شهردار شهرضا در ادامه جلسه با تأکید بر اینکه ایجاد مسیر دسترسی برای منطقه اسلام آباد یک ضرورت است و باید هرچه سریعتر احداث آن آغاز شود، گفت: شهرداری همه تلاش خود را برای احداث این مسیر برای رفاه حال مردم آن انجام می‌دهد.

رحیم جافری با اشاره به احداث پارک سوار برای سواری‌ها و اتوبوس‌های خط اصفهان به شهرضا، گفت: ایجاد پارک سوار نیازمند زمینی به وسعت 4 هکتار است با اداره اوقاف رایزنی کردیم تا زمینی که جنب پارک خانه شهر به وسعت 3 هکتار است برای ایجاد پارک‌سوار استفاده شود.

ایجاد شعبه 2 تاکسی بی‌سیم در شهرضا

رئیس سازمان حمل‌ونقل درون شهری شهرضا در ادامه با اشاره به جایگزینی خودروهای ون با اتوبوس‌های شهری، گفت: درصورتی که قرار باشد این جایگزینی انجام شود و با توجه به واگذاری اتوبوسرانی به بخش خصوصی باید این طرح برای همه اتوبوس‌ها اجرا شود.

اکبر بهارلو با اشاره به ایجاد شعبه دو تاکسی بیسیم در شهرضا، افزود: کارهای اداری برای ایجاد شعبه دو بی‌سیم در شهرضا انجام شده و تلفن آن نیز با شماره 53133 خریداری شده و در چند روز آینده نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه دکل آن در پایانه شرق شهرضا نصب می‌شود، افزود: برچسب تاکسی بی‌سیم نیز به‌زودی آماده می‌شود و تا پایان بهمن‌ماه راه‌اندازی می‌شود.

جانشین پلیس راهور شهرضا در ادامه جلسه با اشاره به نارضایتی مردم از سه‌راهی خیابان گاز شهرضا، بیان کرد: با اصلاح هندسی این خیابان تصادفات کاهش پیدا می‌کند، سه‌راه خیابان گاز باید ایمن سازی شود و دوربین کنترل سرعت و سرعت‌گیر برای آن نصب شود.

غلامرضا اسماعیل‌پور با اشاره به چراغ‌های راهنمایی سطح شهر، افزود: چراغ‌های چشمک‌زن باید از ساعت 22 تا 6 صبح به چراغ‌های فرمان و چراغ فرمان چهارراه شهرداری نیز باید به چراغ هوشمند فرمان تبدیل شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسافربران شخصی نظم سیستم حمل و نقل شهرضا را مختل کرده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..