تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تفکر بسیجی طلایه‌دار میدان ادبیات و فرهنگ کشور است

یک شاعر بسیجی معتقد است: بخش مهمی از جریان کلی ادبیات امروز را تفکر آیینی و بسیجی موجود در این جریان جلو می‌برد.

علی ‌اکبر فرهنگیان شاعر بسیجی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیرامون تجلی بسیج در شعر و ادبیات امروز گفت: ما می‌‎توانیم به دو صورت به این قضیه نگاه کنیم. یک نگاه آرمانی و یک نگاه رئال. در حقیقت می‌توان به این سوال و موضوع هم با نگاهی که به بسیجی امروز وجود دارد پاسخ داد و هم از دیدگاه بسیجی آرمانی که حضرت امام خمینی (ره) آن را پایه گذاری کرده و به عنوان یک تفکر بسیجی مطرح می‌شود.
 
وی افزود: به دلیل آرمانگرا بودن شاعران، طبیعتا نگاه بنده نیز به این موضوع نگاهی آرمانی است. به اعتقاد من بخش مهمی از جریان کلی ادبیات امروز را تفکر آیینی و بسیجی موجود در این جریان جلو می‌برد. ممکن است یک مخاطب عام این گفته را نپذیرد، اما بنده‌ای که به طور جدی به ادبیات امروز می‌پردازم معتقد هستم که آثار تولیدی با تفکر بسیجی، از موفقیت و برد فوق‌العاده بالایی برخوردار است. ادبیات عمومی کشور به تفکر بسیجی مزین شده و این تفکر ارزشمند طلایه‌دار میدان ادبیات و فرهنگ کشور است.
 
فرهنگیان در بخش دیگری از گفتگو در پاسخ به این سوال که آثار شاعر و نویسنده بسیجی و ولایتمدار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا از آثار دیگر شاعران متمایز شود، اظهار داشت: برای پاسخ به این سوال باید به اینجا برسیم که ما با یک جریان کلی در ادبیات و هنر مواجه هستیم. موضوعی که معمولا ممکن است تقسیم بندی هایی را در این حوزه به وجود آورد. بعضی معتقدند که باید ادبیات را به دو شاخه آیینی و غیرآیینی تقسیم کرد و من اصولا از پایه و اساس با این نوع تقسیم بندی مخالف هستم.
 
وی ادامه داد: در حقیقت از نگاه من باید این تقسیم بندی به صورت ادبیات یا هنر متعهد و غیرمتعهد انجام پذیرد. با چنین تقسیم بندی به طور قطع، بهتر و واضح تر می توانیم چشم انداز خود را ترسیم کنیم. ادبیات متعهد از ویژگی های بسیار بارزی برخوردار است. با نگاهی به سیر تاریخی ادبیات کشور درمی یابیم؛ آنچه که در ذهن مخاطب عام ادبیات باقی مانده است تنها مربوط به شاعران متعهد می شود، یعنی مردم خود میراث ادبیات متعهد را سینه به سینه منتقل کرده اند.
 
این شاعر در پایان خاطرنشان کرد: ادبیات متعهد شاخصه هایی دارد که یکی از این شاخصه ها، برخورداری از تفکر ناب شیعی اصیل است و این همان چیزی است که یک شاعر بسیجی هم باید به آن پایبند باشد. در واقع می توانم بگویم یک خلّص تفکر شیعی که همان تفکر بسیجی است. همچنین جهان‌بینی شاعر باید یک جهان‌بینی صحیح و خالصی باشد. بدون جهان‌بینی صحیح نمی توانیم به یک شاعر صفت بسیجی بودن را بدهیم. این جهان‌بینی و زاویه نگاه شاعر است که در درجه اول اثر او را از سایر آثار متمایز می کند.
 
 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تفکر بسیجی طلایه‌دار میدان ادبیات و فرهنگ کشور است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..