تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانلود کلیپ لحظه فروریختن مجتمع پلاسکو

دانلود کلیپ لحظه فروریختن مجتمع پلاسکو

مجتمع پلاسکو تهران فروریخت + فیلم آتش سوزی

plusco0 دانلود کلیپ لحظه فروریختن مجتمع پلاسکو

دانلود کلیپ لحظه فروریختن مجتمع پلاسکو

.

ساختمان پلاسکو، ساختمانی در ضلع شرقی چهارراه استانبول، تهران بود.از این ساختمان 17 طبقه  به‌عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شد این ساختمان که در سال 1339 ساخته شده بود پس از 56 سال، در روز پنج‌شنبه 30 دی 1395 بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و 400 واحد تجاری در آن نابود شد.

تاریخچه پلاسکو

ساختمان پلاسکو توسط حبیب‌الله القانیان، رئیس انجمن کلیمیان تهران و مالک شرکت پلاسکو، بزرگترین کارخانجات صنایع پلاستیک‌سازی ایران، ساخته‌شد. گفته می‌شد که آیت‌الله طالقانی در مخالفت با ساخته‌شدن بلندترین ساختمان تهران توسط یهودیان ایرانی، ابراز مخالفت و نارضایتی کرده‌بود.

پس از انقلاب 1357 ایران، ساختمان پلاسکو و ساختمان آلومینیم که آن‌هم متعلق به حبیب‌الله القانیان بود، به نفع بنیاد مستضعفان مصادره شدند.

طبقات 8 و9 این ساختمان بیشتر شامل واحدهای تولیدی لباس بودند که در شیفت شب هم به کار می‌پرداختند. آتش‌سوزی از ساعت 7:09 روز 30 دی 1395 از همین طبقات آغاز شد. پس از نشاندن نسبی آتش در ساعات اولیه، تعدادی از مغازه‌داران این پاساژ برای خارج کردن کالاهای خود به داخل هجوم بردند. همچنین تعداد قابل توجهی آتش‌نشان در آن هنگام در ساختمان حضور داشتند. در این هنگام ساختمان شروع به ریزش کرد. برآوردهای اولیه حاکی از احتمال حضور 300 تن در هنگام ریزش ساختمان است. هنوز آمار دقیقی از کشته‌شدگان ارائه نشده است. پس از 4 ساعت کل ساختمان فرو ریخت. بر اثر این حادثه حدود 37 نفر زخمی شدند.

آتش سوزی پلاسکو

در ساعات نخست پس از اطفای آتش، بوی شدید گاز در منطقه احساس می‌شد و مسئولان شهری احتمال گسترش حادثه را می‌دادند و از مردم می‌خواستند محل را ترک کنند.

معاون امنیتی تهران سهل‌انگاری انسانی را عامل آتش‌سوزی این مجتمع دانست و به گزارش‌های آتش‌نشانان در ساعات اولیه اشاره کرد که اتصال سیم‌های برق یا روشن بودن پیک‌نیک را عامل آغاز آتش‌سوزی عنوان کردند

جزئیات خبر

صبح امروز ساختمان پلاسکو تهران دچار آتش سوزی شد.

افزایش کشته های ریزش پلاسکو به 50 نفر / ایرنا

خبرگزاری صداوسیما:  کشته شدن 30 آتش نشان در ریزش پلاسکو

مشاهدات میدانی حاکی از این است که 50 تا 100 نفر زیر آوار مانده اند

نیروی زمینی ارتش برای کمک به امر امدادرسانی به محل حادثه  فرو ریختن ساختمان پلاسکو اعزام شد

30 کشته از آتش نشانان در ریزش پلاسکو / خبرگزاری فارس
معاون امنیتی استاندار تهران : دو سفارتخانه ای  که در اطراف مجتمع پلاسکووجود داشت تخلیه شده اند / شائبه امنیتی بودن حادثه پلاسکو صحت ندارد /  تیم استانداری تهران وارد عمل شده است

علاوه بر آتش نشان ها ، تعدادی از افراد عادی و مالکان واحدها نیز زیر آوار باقی مانده اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: اعزام اتش نشانان ۴ ایستگاه به همراه دو خودرو نردبام و تشک نجات به محل آتش سوزی ساختمان پلاسکو انجام شده و کار اطفا حریق آغاز شده است.

محدودیت تردد در مسیر غرب به شرق خیابان جمهوری و جنوب به شمال خیابان فردوسی به دلیل حریق در ساختمان پلاسکو تهران از طرف عوامل راهور تهران بزرگ اجرا شده است.

– معاون عملیات اورژانس تهران خبر داد: استقرار دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل آتش سوزی ساختمان پلاسکو/هنوز مصدومی تحویل اورژانس نشده است.

– مرکز اورژانس تهران: آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران هنوز بطور کامل مهار نشده و تاکنون مصدومی نداشته است.

کلیپ لحظه فروریختن مجتمع پلاسکو


کاربران محترم سایت پلاس دانلود، به علت حجم بالای دانلود از سایت در حال انتقال سرور هستیم، لذا لینک دانلود برخی از مطالب قابلیت دانلود را دارا نمیباشد.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانلود کلیپ لحظه فروریختن مجتمع پلاسکو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..