تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حفظ بافت تاریخی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ‌با تأکید بر لزوم حفظ اماکن تاریخی و معماری اسلامی گذشتگان گفت: بافت تاریخی اطراف حرم مطهر تخریب نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ طالبیان،معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی پیش از ظهر امروز در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی که در تالار مرکزی شهر برگزار شد، با اشاره به وجود بافت‌های تاریخی ارزشمند در کشور گفت: آیا تجربه‌ای  که در مشهد در مورد ساخت‌وسازها داریم کافی نیست که در شهر قم نیز به نحوه ساخت‌وسازها توجه داشته باشیم تا بافت تاریخی اطراف حرم مطهر تخریب نشوند.
 
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تأکید بر لزوم حفظ اماکن تاریخی و معماری اسلامی گذشتگان گفت: گردشگری فرهنگی بهترین ثروتی است که باید از آن بهره گرفته و به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

طالبیان با اشاره به برگزاری کنگره تاریخی معماری و شهرسازی در استان‌ها گفت: نتیجه این کنگره در 31 استان تدوین 31 کتاب است، تاکنون 6 استان این کنگره را برگزار کرده‌اند و مابقی استان‌ها نیز این کنگره را برگزار خواهند کرد.
 
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: دستگاه‌های مختلفی در زمینه‌های مختلف کارکرده‌اند و این کنگره در 8 محور بحث شده و به آن پرداخته می‌شود.
 
طالبیان با اشاره به محور فرهنگی و جغرافیایی به‌صورت یکپارچه گفت: موضوع سازه در معماری از تکنولوژی گرفته تا بحث‌های مدرن و سیر این جریان مسائلی بود که راجع به آن بحث و بررسی شد، همچنین موضوع منظرهای فرهنگی یکی دیگر از محورهایی بود که موردبررسی قرار گرفت.
 
وی بیان کرد: منظر فرهنگی یکی از موضوعات مهمی است که در تاریخ تمام شهرها اهمیت ویژه‌ای دارد، پس‌کرانه‌های طبیعی و نشانه‌های شهری مسائل مهمی هستند که باید در شهرسازی به آن‌ها توجه داشته باشیم.
 
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: راه‌های زیارتی و فرهنگی از دیگر مسائلی است که باید به آن در سطح ملی و استانی توجه داشت، یکی از چالش‌های اصلی کشور بحث میراث آب و میراث کشاورزی است، گذشتگان ما برای آب و مسائل کشاورزی میراث داشتند و خشک‌سالی اهمیت ویژه‌ای داشته است.

حفظ بافت تاریخی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)
 
انتهای پیام/ش



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حفظ بافت تاریخی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..