تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با اسید فولیک نازایی را درمان کنید/ کمبود اسید فولیک این بیماری را افزایش می دهد

یک متخصص زنان و زایمان گفت: زنان در سنین بارداری جهت تقویت و افزایش انرژی بدن با مشورت پزشک مکمل اسید فولیک را مصرف کنند.

با اسید فولیک نازایی را درمان کنید/ کمبود اسید فولیک این بیماری را افزایش می دهدزهرا شیرازی متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه اسید فولیک جزء ویتامین های B محسوب می شود، گفت: این ماده به تمام مکمل ها افزوده شده است و مصرف آن باعث رشد متابولیسم بدن می شود.

وی با اشاره به ماده فولات موجود در اسید فولیک اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه این ماده در موادغذایی کم است مصرف اسید فولیک می تواند به جذب فولات کمک کننده باشد.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه نارسایی لوله عصبی باعث بروز معلولیت های ذهنی و یا جسمی در افراد می شود، افزود: ماده فولات از کاهش نارسایی لوله عصبی که تاثیرات مثبتی برعملکرد ستون فقرات، مغز و جمجمه دارد، جلوگیری می کند.

شیرازی با اشاره به اینکه با مصرف اسید فولیک می توان کم خونی را درمان کرد، بیان کرد: مصرف اسید فولیک در درمان بیماری های مانند آرتریت روماتوئید،  نارسایی کلیوی، کبد، دستگاه گوارشی، استرس و اضطراب و سیستم های عصبی جنین تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه مصرف مکمل اسید فولیک باعث باروری زنان و مردان می شود، تاکید کرد: این مکمل باعث کاهش نازایی افراد می شود و زنان در سنین بارداری جهت تقویت و افزایش انرژی بدنشان با مشورت پزشک روزانه 0.4 الی0.7 میلی‌گرم مکمل اسید فولیک مصرف کنند.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه در دوران بارداری زنان بیشتر باید غذاهای حاوی ویتامین و آهن مصرف کنند، تصریح کرد: مغز جنین برای رشد، روزانه به مصرف 200  الی 300 میلی گرم  آهن نیاز دارد کمه با مصرف اسید فولیک می توان این کمبود ها را جبران کرد.

شیرازی یاد آور شد: به دلیل افزایش سوخت و ساز بدن، تسریع در گردش خون و انتقال خون به جنین زنان باید سه ماه قبل از دوران بارداری اسید فولیک مصرف کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با اسید فولیک نازایی را درمان کنید/ کمبود اسید فولیک این بیماری را افزایش می دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..