تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بستنی های مفید و مقوی برای کودکان

اگر فرزندانتان جزو علاقه مندان به مصرف بستنی هستند بهتر است در این زمینه کمی دقت به خرج دهید و بستنی های سالم و مقوی برایشان تهیه کنید  بستنی موزی , بستنی هندوانه ای و بستنی آب پرتقال و آناناس از مقوی ترین و مغذی ترین بستنی های سالم برای کودکانتان به شمار می روند .

بچه‌ها هیچ وقت دست رد به سینه بستنی نمی‌ زنند، اما خوردن بیش از حد این خوراکی خوشمزه و شیرین چندان هم خوب نیست. برای آنکه بتوانید این خوراکی را مفید و مغزی کنید بستنی میوه‌ای را در خانه تهیه کنید. انواع میوه هایی که کودک علاقه ندارد داخل مخلوط کن ریخته در صورت نیاز کمی شکر بزنید داخل فریزر بگذارید مطمئنا کودک عاشق آن خواهد شد.
✅ اگر کودکتان لاغر است بستنی موزی

موز را با شیر داخل مخلوط کن بریزید و با پودر کنجد و پودر نارگیل مخلوط کنید و آن را در قالب بریزید. به این ترتیب بسته های یخی پرکالری به دست خواهد آمد. در ضمن افزودن پودر مغزهایی مانند بادام هندی و فندق نیز میزان انرژی دریافتی را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.

✅ اگر کودکتان یبوست دارد بستنی هندوانه ای

خوردن میوه هایی که آب دار هستند و فیبر بیشتری دارند به این بچه ها توصیه می شود. بنابراین در میان انواع بستنی های یادشده، بستنی هندوانه از همه بهتر است زیرا سرشار از آب است و می تواند به کاهش شدت یبوست کمک کند. در صورت دسترسی به گلابی یا کمپوت آن نیز می توانید به صورت مخلوط شده با آب آناناس بستنی یخی هایی را تهیه کنید که میزان فیبر دریافتی را افزایش می دهند.

✅ اگر کودکتان کم خون است بستنی آب پرتقال و آناناس

بهتر است در میان انواع بستنی های اشاره شده، بستنی آب پرتقال و تکه های آناناس را انتخاب و به آن پودر مغزهایی مانند فندق و کنجد اضافه کنید. به این ترتیب آهن موجود در این مغزها با ویتامین C موجود در آب پرتقال و آناناس بهتر و بیشتر جذب بدن خواهد شد.

منبع: دکتر سلام

ارسال شده در 30 دی 1395 توسط motallebi-b با موضوع تغذیه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بستنی های مفید و مقوی برای کودکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..