تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهم‌ترین تیترهای فناوری اطلاعات ایران از فیبر نوری تهران-دمشق تا درآمد۵هزار میلیاردی ترانزیت اینترنت

مهم‌ترین تیترهای فناوری اطلاعات ایران از فیبر نوری تهران-دمشق تا درآمد۵هزار میلیاردی ترانزیت اینترنت

خبرآنلاین:

- در پی توافق همکاری میان ایران و سوریه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجوز راه‌اندازی اپراتور سوم تلفن همراه در سوریه به ایران واگذار شد. وزیر ارتباطات سوریه نیز همچنین خواستار احداث خط فیبر نوری تهران-بغداد-دمشق توسط ایران شد.

 - نخستین آزمایشگاه واقعیت مجازی و فناوری‌های نوین کشور با کاربرد ویژه در طراحی شهری و معماری در پردیس کرج دانشگاه هنر راه‌اندازی و بهره‌برداری شد. این آزمایشگاه در حال حاضر مجهز به جدیدترین نمایشگرهای واقعیت مجازی قابل‌نصب بر روی سر (HMD)، ردیاب‌های حرکتی آزمایشگاهی با شش درجهٔ آزادی، DOF ۶، سیستم رهگیری سه بعدی حرکت LeapMotion است.

 - براساس تحقق اهداف برنامه ششم توسعه با افزایش ٦٠ برابری ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین‌الملل از مسیر ایران، تا سال ۱۴۰۰، درآمدی بالغ‌بر ٥٠ هزار میلیارد ریال برای کشورمان ایجاد می‌شود. به راین اساس در ماده ٨٣ لایحه برنامه ششم توسعه به وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت اجازه داده‌شده است که ظرفیت انتقال پهنای باند عبوری از کشور را به ٣٠ ترابیت بر ثانیه افزایش دهد.

 - آخرین آماری که از ثبت دامنه‌های فارسی در کشور به دست آمده، حاکی از وجود بیش از ۸۰۰ هزار دامنه فارسی است که دامنه دات ir همچنان در صدر آنها قرار دارد.

 
- رییس سازمان فناوری اطلاعات به انتقاد از نظام بانکی کشور پرداخت و گفت: در کشور 1.2 میلیون مغازه وجود دارد و این در حالی است که بیش از 3 میلیون دستگاه پوز در این مغازه‌ها نصب‌شده که هزینه زیادی را به کشور تحمیل می‌کند.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهم‌ترین تیترهای فناوری اطلاعات ایران از فیبر نوری تهران-دمشق تا درآمد۵هزار میلیاردی ترانزیت اینترنت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..