تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران بندهای موشکی یا هسته‌ای برجام را نقض نکرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جفری فلتمن»، معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل متحد در اظهاراتی بامداد پنجشنبه تصریح کرد گزارشی مبنی بر اینکه ایران مفاد هسته‌ای یا موشکی قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده باشد وجود نداشته است. 

طبق گزارش رویترز، «فلتمن» این اظهارات را در نشستی در شورای امنیت با هدف رونمایی از دومین گزارش سازمان ملل درباره پایبندی ایران به مفاد قطعنامه تأیید کننده برجام (2231) بیان کرد. 

طبق قطعنامه 2231، دبیر کل سازمان ملل موظف است هر 6 ماه یک بار نقض تحریم‌های جاری سازمان ملل توسط ایران را به شورای امنیت گزارش دهد.

پیش از این کشورهای غربی مدعی شده‌اند آزمایش‌های موشکی بالستیک ایران نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل در خصوص توافق هسته‌ای است. 

این قطعنامه ایران را از آزمایش کردن «موشک‌های طراحی‌شده برای قابلیت حمله کلاهک‌های هسته‌ای» منع می‌کند؛ ایران تأکید می‌کند هیچ یک از موشک‌های این کشور برای قابلیت حمل کلاهک‌‎های هسته‌ای طراحی نشده است و بنابراین برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران هیچ مغایرتی با موارد تعریف شده در قطعنامۀ 2231 شورای امنیت و پیوست‌های آن ندارد و لذا ادعای نقض این قطعنامه مردود است.

به نوشته رویترز، گزارش دوم سازمان ملل که بامداد پنجشنبه ارائه شد ابراز نگرانی کرده ایران  با تأمین سلاح برای گروه حزب‌الله لبنان احتمالاً قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است. 

انتهای پیام/ * 

http://fna.ir/N9FQ7U اخبار مرتبط توافق اتمی کارایی دارد و باید برای دور نگه داشتن تهران از فعالیت‌های نظامی حفظ شود95/10/30 - 09:34



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران بندهای موشکی یا هسته‌ای برجام را نقض نکرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..