تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهیابی فیلم ایرانی به جشنواره برلین

کد خبر: ۴۶۴۲۴۸

۷۵  بازدید

فیلم «تمارض» به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش جشنواره فیلم برلین 2017 معرفی شد.

خبرگزاری ایسنا: فیلم «تمارض» به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش جشنواره فیلم برلین 2017 معرفی شد.

 به نقل از سایت رسمی جشنواره برلین ، فهرست فیلم‌های حاضر در بخش اصلی «فورم» این رویداد سینمایی با حضور 43 فیلم در حالی اعلام شد که فیلم «تمارض» به کارگرانی عبد آبست تنها فیلم ایرانی حاضر در این بخش تاکنون خواهد بود.

بخش «فورم» ویژه فیلم‌های مستند و تجربی و با تاکید بر فیلم‌سازان جوان از سراسر جهان است که در این بخش،هیچ محدویتی از لحاظ فرمت وجود ندارد.

راهیابی یک فیلم ایرانی به بخش فورم جشنواره برلین

فیلم‌هایی از کشورهای چون آلمان، آرژانتین، دانمارک، کره جنوبی، مکزیک، آمریکا، تونس، فرانسه، اسپانیا، ژاپن، گرجستان، هند و چین در این بخش حضور دارند که در این میان 29 فیلم اولین نمایش جهانی خود را تجربه می‌کنند.

شصت‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از ۹ تا ۱۹ فوریه ۲۰۱۷ (۲۱ بهمن تا اول اسفند) در آلمان برگزار می‌شود و امسال ریاست هیأت داوران بخش رقابتی جشنواره را «پل ورهوفن» کارگردان هلندی برعهده دارد.

آنچه از «تمارض» مسافر برلین می‌دانیم

کارگردان فیلم «تمارض» که به بخش «فورم» جشنواره‌ی برلین راه یافته است، گفت: این فیلم اولین فیلم بلند سینمایی‌ام است که با پروانه ویدیویی ساخته شده است.

عبد آبست که تجربه بازی در فیلم «ماهی و گربه» را داشته است و یکی از بازیگران اصلی فیلم «هجوم» ساخته‌ی اخیر شهرام مکری است؛ بیشتر در تئاتر فعال بوده است و در سال‌های اخیر در سینما هم فعال‌تر شده است؛ او در سال 2014 فیلم نیمه‌بلندش «گوشه» را در مقام کارگردان در فستیوال قاهره به نمایش گذاشت.

به گفته‌ی او؛ فیلم «تمارض» یک اثر تجربی است که مهر ماه امسال آماده نمایش شده است و پیش‌تر، 40 جلسه فیلمبرداری آن به طول انجامیده است و 9 ماه مراحل پس از فیلمبرداری به سرانجام رسیده تا فیلم آماده‌ی نمایش شود.

عبد آبست که در ترکیب بازیگران فیلم «تمارض» از بازیگران جوان و حرفه‌ای تئاتر بهره برده است،در پاسخ به اینکه فیلمش را به جشنواره‌ی فیلم فجر ارایه داده است؟ به ایسنا گفت: به هیچ وجه مایل نیستم درباره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر صحبت کنم.

راهیابی یک فیلم ایرانی به بخش فورم جشنواره برلین

در خلاصه داستان «تمارض» که پخش بین‌المللی آن برعهده محمد اطبایی آمده است: «سه پسر جوان به منزل یک پیرمرد می‌روند.»

به گفته‌ی عبد آبست؛ فیلم «تمارض» که دارای پروانه نمایش ویدیویی است،مجوز نمایش خارجی‌اش را هم از وزارت ارشاد گرفته است.

فیلم «تمارض» که اولین نمایش جهانی‌اش را در بخش «فروم» جشنواره‌ی برلین تجربه خواهد کرد؛محصول «هیچ فیلم» به تهیه‌کنندگی مریم شفیعی است.

بازیگران: عبد آبست، وحید راد، مجید یوسفی، دانیال خجسته، شهرزاد سیفی، اَصغر پیران، جواد پورحیدری،جواد پولادی، علیرضا ساوه درودی، ایمان بسیم، حنانه شاهرخی، حسن و حسین جعفری.

عوامل فیلم «تمارض» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: عبد آبست، مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی اَبیانه، تدوین: هایده صفی‌یاری،موسیقی و طراحی صدا: بامداد افشار، مدیر تولید: جمشید ابراهیم کرمانی، طراح چهره‌پردازی: احسان روناسی،صدابردار: شاهین پور داداشی، طراح صحنه: مجید یوسفی، طراح لباس: نسیم ملکی،دستیاران کارگردان: مجید عبدی، ایمان بسیم، فیلمبردار: ناصر کاووسیدستیار اول فیلمبردار: محمد خمیس آبادی، تصحیح رنگ: هوتن حق شناس، جلوه‌های ویژه بصری: محمد ملایی-مسعود مومنی-جواد مطوری، روزبه شمشیری، سهیل اصغری، مدیر فنی: ایمان فلاح، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: مهدی پارسی، خواننده ترانه: اَصغر پیران، فاطمه ساربان‌ها، ترجمه انگلیسی: حسن شرف‌الدین، طراح گرافیک و پوستر: بابک یادگاریان، آنونس: سعید کیانپور، مشاور رسانه‌ای: گلاویژ نادری،مجری طرح: شهرزاد سیفی. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهیابی فیلم ایرانی به جشنواره برلین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..