تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درباره ماده مخدر گل چه می دانید؟ نشانه های مصرف گل

گل از جمله مواد مخدر جدیدی است که به تازگی در میان جوانان به طرز وحشتناکی شیوع پیدا کرده است. این ماده مخدر را به وسیله سیگار به مصرف می رسانند. کسانی که به مصرف ماده مخدر گل اعتیاد دارند دارای نشانه های خاصی هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. با دکتر سلام همراه باشید.

ماده مخدر گل، همان اندازه که اسم خوشایندی دارد، ولی یکی از خطرناک‌ترین مواد مخدری است که این روز‌ها در دست جوان‌ها می‌چرخد و به اسم یک روان‌گردان طبیعی خریدوفروش می‌شود. والدین جوانان معمولا از اثرات حشیش و ماریجوانا خبر دارند؛ ولی گاهی گول نام این ماده مخدر به‌ظاهر جدید را می‌خورند و به تصور اینکه این ماده، مانند اسمش ممکن است بی‌خطر باشد، آگاهی لازم را به نوجوانان و جوانان نمی‌دهند.  گیاه شاهدانه‌ای که به آن «کوش افغان» هم گفته می‌شد، از افغانستان به آمریکا برده شد و این شروع پیدایش «گل» بود. با استفاده از کوش افغان، ماریجوانای جدیدی کشت شد که خواصی متفاوت از ماریجوانای سنتی داشت و به آن «مدیکال ماریجوانا» گفته می‌شد.  ماریجوانا گیاهی است؛ که هم نوع نر و هم نوع ماده آن وجود دارد؛ نوع نر سه  درصد و نوع ماده هشت  درصد مخدر دارد. اما گیاه جدیدی که با تغییرات ژنتیکی تولید شد، دوجنسیتی بود و برخلاف ماریجوانای طبیعی که گل‌های کمی دارد، بسیار پرگل است. در این گل‌ها هفت برابر بیشتر از ماریجوانا ماده مخدر وجود دارد؛ آن‌قدر که اگر از کنار آن عبور کنید، یا شب بالای سرتان باشد، دچار توهم می‌شوید.  ماریجوانایی که این روز‌ها در دست جوان‌ها می‌چرخد، «گل» همین ماریجوانای تغییر ژنتیکی‌یافته است. ماده مخدر گل، دارای پتانسیل قوی‌تری از ماریجوانا و حشیش در ایجاد توهم و اعتیادآوری است و میزان قدرت توهم‌زایی آن دو تا سه برابر بیشتر از ماریجوانای معمولی است.  مخدری که ضربان قلب را بالا می‌برد، احساس بی‌قراری می‌دهد، اشتها را افزایش می‌دهد و موجب قرمزشدن چشم‌ها می‌شود و از آنجا که این افراد، معمولا این ماده را با سیگار و قلیان مصرف می‌کنند، بعد از مدتی دچار بیماری‌های ریوی می‌شوند.  «گل» باعث توهم می‌شود و یک ‌بار مصرف آن، طوری عملکرد مغز را مختل می‌کند که زندگی بدون آن غیرممکن می‌شود.  گل؛ بخشی‌های مسئول آرام‌بخشی مغز را فلج می‌کند و خودش جایگزین آن می‌شود. بنابراین با مصرف‌نکردن گل، فرد دچار اضطراب شدید، بی‌قراری، وحشت‌زدگی، تپش قلب شدید و… می‌شود. یعنی اگر ماده یک ساعت دیرتر از موعد به آن برسد شروع به پرخاشگری می‌کند.  نشانه متداول دیگر در این افراد، ابتلا به «سندرم بی‌انگیزگی» است. این افراد نسبت به تحولاتی که در اجتماع رخ می‌دهد به‌شدت بی‌تفاوت هستند. همان‌طور که شاهد هستیم، بعضی‌ها بعد از مصرف این مواد، شروع به رانندگی بی‌پروا در اتوبان‌ها می‌کنند و تحت تأثیر آن ممکن است حوادث وحشتناکی را هم رقم بزنند.  متأسفانه این ماده از سوی خانم‌ها نیز استفاده می‌شود که دلیل اصلی استفاده از آن همان طرز تفکر اشتباه درباره شادی‌زابودن این مواد است. مصرف‌کنندگان این ماده باید بدانند این شادی در مدت کوتاهی به افسردگی و انزوا تبدیل خواهد شد. اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در نظر دارد به صحیح‌ترین پاسخی که شهروندان به سؤالات زیر تا مورخ ١١/١٢/٩۵ می‌دهند، جوایزی اهدا کند.
١- علت روی‌آوردن جوان‌ها به مصرف مواد مخدر گل چیست؟
٢- بهترین راهکاری که می‌توان برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر «گل» ارائه داد، چیست؟
٣- دیدگاه دین اسلام نسبت به مصرف مواد مخدر و روان‌گردان چیست؟
شهروندان علاقه‌مند می‌توانند با انتخاب یک موضوع، پاسخ‌های خود را با رعایت قواره شکلی (حداکثر در دو صفحه به صورت تایپ‌شده و در صورت استفاده از رفرنس منابع به صورت درون‌متنی نوشته شود) به آدرس: میدان انقلاب، ابتدای خیابان انقلاب، خیابان شهید منیری جاوید، ساختمان معاونت اجتماعی فاتب ارسال کنند. ذکر نام و نام ‌خانوادگی، سن، شغل، تحصیلات و رشته تحصیلی، شماره تماس و آدرس منزل الزامی است.

منبع: شرق

ارسال شده در 30 دی 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع مواد مخدر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درباره ماده مخدر گل چه می دانید؟ نشانه های مصرف گل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..