تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حفاظت از «آب شرب» شهرها و روستاهای کردستان را جدی بگیریم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، امیر قادری عصر امروز در جلسه شورای حفاظت آب استان که با حضور مسئولان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: باید با حساسیت و برنامه‌ریزی خاصی برای حل مشکل خشکسالی اقدام کنیم.

وی گفت: قطعاً باید افکار عمومی را نسبت به این موضوع خیلی حساس کنیم چون بحث «آب شرب» ما در استان کردستان بسیار مهم است و سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی کردستان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه باید برای منابع آبی شهری و روستایی استان تصمیمات جدی گرفته شود تصریح کرد: باید در شعاع 10 یا 15 کیلومتری سد قشلاق سنندج که تأمین‌کننده سکونت‌گاهی با پانصد هزار جمعیت شهر سنندج است کنتور هوشمند نصب کنیم و محدودیت قائل شویم و از موضوع «آب شرب» شهرها و روستاهای کردستان حفاظت کنیم.

وی گفت: درست است که دشت‌های قروه، چهاردولی و دهگلان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند اما انصافاً موضوع «آب شرب» شهرها و روستاهای کردستان و حساسیت روی منابع آبی در این زمینه خیلی مهم بوده و باید به آن توجه لازم را داشته باشیم.

قادری افزود: شاید نیاز باشد در استان کردستان از طریق مراکز علمی و دانشگاهی اعتباری تصویب شود که به این موارد بپردازیم و باید بدانیم که در استان کردستان چه شرایطی را داریم.

وی اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها بر اساس مطالعاتی باشد که در استان کردستان انجام می‌شود و درست است که وضعیت دشت‌های استان کردستان نسبت به استان‌های دیگر کشور قابل قبول‌تر است اما انصافاً مشکل خشکسالی بسیار جدی است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: خشکسالی با مرور اتفاق می‌افتد و نمی‌توانیم همانند سال‌های گذشته عمل کنیم و جمعیت شهری و روستایی را کوچ بدهیم چون در حال حاضر نمی‌شود این کار را انجام داد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حفاظت از «آب شرب» شهرها و روستاهای کردستان را جدی بگیریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..