تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترکیه مانع ورود روزنامه نگار نیویورک تایمز به خاک این کشور شد

به گزارش افکارنیوز،

به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز چهارشنبه اعلام کرد، یک روزنامه نگار این روزنامه به طور موقت دستگیر شده و مقامات آنکارا بدون آنکه توضیحی دهند مانع ورود وی به خاک ترکیه شده اند.

در حالی که نگرانی ها درباره موانع برای آزادی مطبوعات در ترکیه افزایش می یابد، «رود نوردلند »گزارشگر نیویورک تایمز به محض ورود به فرودگاه آتاتورک استانبول توسط پلیس ترکیه دستگیر شد.

براساس این گزارش، به وی گفته شد نامش در فهرست افرادی قرار دارد که وزارت کشور ترکیه اقامت آنها را در این کشور ممنوع کرده است. این روزنامه نگار در پروازی به لندن بازگردانده شد.

یک وکیل ترک تبار نیویورک تایمز گفت: رود نوردلند به علت مسائل « امنیت ملی » بازگردانده شد.

در همین حال، این روزنامه اعلام کرد مقامات ترکیه بارها مخالفت خود را با مقاله های سال گذشته نوردلند و به ویژه مقاله وی درباره دیاربکر اعلام کرده بودند.

دیاربکر شهری در جنوب شرقی ترکیه است که اکثر ساکنان آن را کردها و اعضای حزب کارگران کردستان ( پ ک ک ) تشکیل می دهند.

«دین بیکت »سردبیر نیویورک تایمز با ابراز تأسف در این خصوص گفت: اقدام دولت ترکیه توهین آشکار به آزادی مطبوعات و تلاش برای جلوگیری دنیا از دسترسی به گزارش های مستقل از ترکیه است.

وی افزود: رود یک روزنامه نگار با تجربه است که گزارش های مبتکرانه ای را از سراسر جهان تهیه کرده است. هیچ توجیهی برای اقدام امروز وجود ندارد. تایمز مصمم است اخبار ترکیه را به شکلی درست، دقیق و کامل پوشش دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترکیه مانع ورود روزنامه نگار نیویورک تایمز به خاک این کشور شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..