تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




به مناسبت تولد گواردیولا؛ 47 ساله ای با 60 جام

 روز 18 ژانویه پپ گواردیولا 47 ساله شد

به گزارش کاپ، جوزپ گواردیولا آی سالا در روز 18 ژانویه 1971 در سانتپدور واقع در ایالت کاتالونیا به دنیا آمد. گواردیولا 13 ساله بود که به لاماسیا پیوست و فوتبال او در بارسا آغاز شد.

جوزپ گواردیولا

روزهای آغاز کار در لاماسیا به همراه سایر جوانان بارسلونا. در کنار او تیتو ویلانووا دیده می شود. رابطه پپ و تیتو تا سالهای سال ادامه پیدا کرد.

لاماسیا

گواردیولا از سال 1990 وارد تیم دوم بارسلونا شد و همزمان به عضویت تیم اصلی نیز درآمد. در سال 1992 آخرین بازی های خود را برای تیم ب بارسا انجام داد و در همان سال در استادیوم ومبلی لندن اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با این پیراهن جشن گرفت.

گواردیولا

 تنها قهرمانی گواردیولا در لیگ قهرمانان با برتری(1-0) مقابل سامپدوریا به دست آمد. این اولین قهرمانی بارسلونا در طول 4 دهه برگزاری این مسابقات بود.

قهرمانی گواردیولا در لیگ قهرمانان

 آغاز کار تیم زیر 23 سال اسپانیا در المپیک 1992 بارسلونا. به شماره های 8 و 9 دقت کنید! لوییز انریکه و گواردیولا از جوانان حاضر در ان تیم بودند که در مرحله گروهی تیم های مصر، قطر و کلمبیا را شکست دادند.

در المپیک 1992

 آخرین مسابقه در المپیک 1992. اسپانیا پس از برتری مقابل غنا در نیمه نهایی المپیک بارسلونا، در فینال مقابل لهستان ایستاد و در دقیقه 90 به برتری(2-3) رسید تا پپ 21 ساله پیش چشم همشهریان خود قهرمان المپیک شود.

در المپیک 1992

تیم بارسلونا در فصل 97-96. در آن روزها بابی رابسون سرمربی بارسلونا بود و گواردیولا و لوییز انریکه( اولین نفرات ایستاده از راست)، در کنار خود نفراتی چون ویتور بایا، آلبرت فرر، رونالدو، ایوان دلاپنیا، فرناندو کوتو، لوییز فیگو و...را می دیدند.

تیم بارسلونا در فصل 97-96

در کنار مترجم و دستیار بابی رابسون( ژوزه مورینیو). دست تقدیر این دو رو کمتر از دو دهه بعد به صورت رقبایی جدی و پرهیاهو در آورد. اما در سال 1997 آن ها در کنار هم فاتح جام برندگان جام اروپا شدند.

تیم بارسلونا در فصل 97-96

در کنار بابی رابسون؛ مردی که جام حذفی و جام برندگان جام اروپا را برای بارسلونا به ارمغان آورد اما در لیگ پایین تر از رئال مادرید قرار گرفت. رابسون در مجموع طی یک فصل 53 بار پپ را به میدان فرستاد که 38 تای ان در لیگ بود.

در کنار بابی رابسون

تجدید خاطره در کنار دوست قدیمی. ویلانووا هرگز به تیم اصلی بارسلونا نرسید و سال های 1992 تا 1995 را در سلتاویگو گذراند. اما او که 2 سال و نیم از گواردیولا بزرگ تر بود، همچنان دوستی صمیمی با پپ باقی ماند.

ویلانووا

جام جهانی 1994 و دومین دیدار اسپانیا که مقابل آلمان انجام شد و با تساوی(1-1) خاتمه یافت. پپ را در نبرد با ماتیاس سامر می بینید. دو بازیکنی که سال ها بعد در بایرن مونیخ با هم همکار شدند. در جام جهانی 1994 گواردیولا موفق شد یک بار و در بازی با بولیوی گلزنی کند.

ماتیاس سامر

همچنین بخوانید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «به مناسبت تولد گواردیولا؛ 47 ساله ای با 60 جام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..