تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اصلاح ٤ استاندارد براى كاهش مصرف نمک/ اصلاح استاندارد نان سبوس و تجهيزات نانوايى به زودى انجام مى شود

رييس سازمان استاندارد با اشاره به تدوین چهار استاندارد برای کاهش مصرف نمک از اصلاح سبوس و تجهیزات نانوایی ها خبر داد.

وی ادامه داد: در حوزه مواد غذايى ٥ هزار استاندارد و در حوزه نان ٢٠٠ استاندارد براى گندم، نان، ماشين هاى پخت نان، تجهيزات، شعله پخت و فضاى نانوايي تدوين شده است.

مشاور رييس سازمان استاندارد عنوان كرد: به درخواست سه وزارتخانه بهداشت، كشاورزى و صنعت، معدن و تجارت هر دو سال يكبار استانداردها نان تجديدنظر مى شوند.

قاسم پور با بيان اينكه در دولت تدبير و اميد شوراى عالى سلامت به پيشنهاد وزارت بهداشت تشكيل جلسه داده، گفت: در اين شورا بيشتر وزرا عضو هستند و بيشترين بحث اين شورا در مورد نان و گندم بود و با توجه به محدوديت هاى كشور اقدامات خوبى صورت گرفت.

وي افزود: در اسفند سال گذشته مصوب شد تا سازمان استاندارد و تمامى دستگاه ها همكارى لازم را با وزير بهداشت در حوزه نان داشته باشند و در اين راستا تفاهم نامه او بين وزارت بهداشت و سازمان استاندارد منعقد شد.

مشاور رييس سازمان استاندارد عنوان كرد: در قالب اين مصوبه مقرر شد تا محوريت نظارت بر سلامت نان به عهده وزارت بهداشت و كارشناسان بهداشت اين وزارتخانه قرار گيرد و وزارت كشاورزی و وزارت صنعت معدن تجارت با وزارت بهداشت همكارى لازم را داشته باشند.

لزوم رعایت حریم صنفی نانوا

در ادامه مراسم نظرنژاد نایب رییس اتحادیه صنف نانوایان گفت : اخذ کارت بهداشت برای نانوایان مشکلاتی را ایجاد کرده است و ما با فقدان کارت بهداشت مواجه هستیم. 

وی بیان کرد: کارگرهای نانوایی ها مهاجر هستند و همین مسیله کارفرمایان را دچار مشکلاتی برای گرفتن کارت بهداشت می کند.

نظر نژاد ادامه داد: نانواها بوسیله بازرسان به علت مصرف نمک زیاد جریمه می شوند و این مسیله در حالی است که مصرف نمک به خاطر غنی شدن نان است.

وی اظهار داشت: برای گرفتن مجوز مجدد کسب کار زمان زیادی طول می کشد و به نظر من یک نانوا برای پخت نان باید روحیه داشته باشد.

نظر نژاد با تاکید بر اینکه حریم صنفی نانواها باید رعایت بشود تا درامد این صنف کاهش پیدا نکند، گفت: خمیر در نانواها در جلوی چشم مردم است و حتی اشپزخانه در ریتوران ها از دید مردم به دور است.

استفاده از جوهر قند در نان سنتى را رد می كنم/ استانداردهاى حوزه نان همه روى كاغذ هستند

قاسم زراعت کار رییس اتحادیه نانوایان سنتی با بيان اينكه ٩٠ درصد نان كشور را نانوايان سنتي تامين مي كنند، گفت: ذائقه مردم را به يكباره نمى توان تغيير داد و به آن ها گفت به جاى نان سنتي از نان صنعتى استفاده كنند.

وى با اشاره به سخنان معاون بهداشت وزارت بهداشت و استفاده از  جوش شيرين و جوهرقند در نان گفت: ما در اتحاديه نانوايان سنتى براى حذف جوش شيرين با دانشگاه هاى علوم پزشكى آماده همكارى هستيم اما من مصرف جوهر قند را در نان صددرصد رد مي كنم و اگر نانوايى  پيدا شود كه از جوهر قند در نان استفادن كند با او به شدت برخورد مى كنيم.

رییس اتحادیه نانوایان سنتی عنوان كرد: در حوزه نان استانداردهاى لازم تدوين شده اما اين استانداردها همه روى كاغذ هستند، در گذشته اداره نان مستقل وجود داشت اما حال كسي مسئوليت آن را نمى پذيرد، بايد در تمام مراحل تهيه نان از آرد تا مرحله پخت نظارت و دقت لازم مورد توجه قرار گيرد.

زراعت كار افزود: كجاى دنيا رسم است كه نان سنتى ارزانتر از نان صنعتى باشد ، نان سنتى جايگاه خاصى در بين ايرانيان داشته و به همين دليل يك ايرانى به هر كجا  دنيا كه رفته نان سنتى ايرانى و پخت آن را با خود برده است.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اصلاح ٤ استاندارد براى كاهش مصرف نمک/ اصلاح استاندارد نان سبوس و تجهيزات نانوايى به زودى انجام مى شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..