تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رژیم عدم جذب فروکتوز

عدم جذب فروکتوز( به عنوان عدم تحمل فروکتوز نیز نامیده می شود) اختلال گوارشی است که بدن قادر به جذب فروکتوز نمی باشد. علت آن، عدم توانایی روده کوچک در انجام فرایند لازم بر روی فروکتوز است. فروکتوز خواصی دارد که موجب تحریک سندرم روده می شود.
فروکتوز، شکر میوه ها است. یک کتونیک مونوساکارید است. به محض آنکه هضم می شود، فروکتوز جذب جریان خون می شود. سپس به وسیله کبد، فرایندی بر رویش انجام می شود. شکر ، ساکروز و شربت ذرت حاوی فروکتوز هستند. بیشتر میوه ها و سبزیجات نیز، حاوی فروکتوز هستند. به این سبب است که اگر به فروکتوز حساس باشید، از خوردن خیلی از غذاها محروم خواهید شد.

عادت کردن به رژیم جذب نکردن فروکتوز

فردی که به فروکتوز حساس است، باید حواسش به میزان شکری که می خورد باشد. این امر از عدم جذب فروکتوز جلوگیری می کند. رژیم فروکتوز کم، برای افرادی توصیه می شود که نمی توانند فرایند مورد نیاز را بر روی فروکتوز انجام دهند. پرهیز از این غذاها، بستگی به میزان حساسیت شما به فروکتوز دارد. ما پیشنهاد می کنیم برای تعیین میزان حساسیتتان به فروکتوز، حساسیتتان را به غذا های مختلف امتحان کنید.
افرادی که به فروکتوز حساس هستند، از خوردن خیلی از غذاهای شیرین، همانند شیرینی ها باید اجتناب کنند. میوه هایی همانند سیب، گیلاس، انجیر و انبه حاوی فروکتوز زیادی هستند. پس مواظب این میوه ها باشید. سبزیجاتی مانند کلم، آرتیشو، عدس و سس گوجه فرنگی نیز فروکتوز زیادی دارند. اگر به فروکتوز حساس هستید باید از انواع مشخصی از آجیل، همانند بادام هندی و پسته هم اجتناب کنید.
اگر می توانید، از نوشیدنی های شیرین مانند قهوه ها، نوشابه های گازدار و آبمیوه های طعم دار پرهیز کنید. همیشه برچسب آن را بخوانید! بعضی از فهرست غذاها، همانند نوشیدنی های بدون کالری، از شکر های مصنوعی مثل سربیتول و زیلایتون استفاده می کنند. بطور کل باید از این ها پرهیز کنید.
بعضی از مواد هستند که تحمل آنها راحتتر هستند و شما را مریض نمی کنند. اگر مواد غذایی حاوی فروکتوز، فروکتوزی برابر یا کمتر از گلوکز داشته باشند، نشانه های عدم تحمل ، کاهش می یابد. این غذاها شامل موز، بلوبری، آووکادو، و کرنبری هستند.
گریپ فروت، طالبی و آناناس بهترین انتخاب ها هستند. سبزیجات مانند شاخه های بامبو، کرفس، پیاز و وبادام فروکتوزشان از گلوکزشان کمتر یا برابر هستند. همین اتفاق برای پیازچه، جلبک دریایی، اسفناج و شیرین کننده مانند مالت برنج، شربت گلوکز، و عصاره مالت نیز تکرار می شود.

رژیم فودمپ را آزمایش کنید

اگر حتی یک ذره از فروکتوز شما را بیمار می کند، رژیم فودمپ بگیرید که  به نام آی بی اِس نیز شناخته می شود. این برنامه غذایی، تمام غذاهای مشکل زا را از برنامه غذایی حذف می کند. مواد مشکل زا را دور می کند تا روده کوچک شما سالم بماند.
اگر در مورد مواظبت از آنچه می خورید جدی هستید، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. متخصص تغذیه کمک خواهد کرد تمامی غذاهایی را که حساسیت زا هستند، بشناسید. اگر احساس کردید که نسبت به فروکتوز حساس هستید، حتماً در این مورد با مشاور تغذیه خود مشورت کنید.

در پایان، شما نباید همه میوه های تازه را از برنامه غذایی خود حذف کنید. تا زمانی که مقدار کمی از میوه های کم فروکتوز مصرف می کنید، مشکلی نخواهید داشت. اگر برایتان مقدور است، مکمل مصرف کنید. بیشتر مواد مغذی که بدن ما نیاز دارد، از میوه و سبزیجات تأمین می شود. نخوردن گروه بزرگی از میوه ها و سبزیجات، می تواند منجر به فقدان ویتامین و مواد معدنی شود.

منبع: آشپزباشی ، ترجمه شده از Health diet base

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رژیم عدم جذب فروکتوز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..