تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمک‌های دولتی زکات از 4 سال پیش قطع شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله عالمی عصر امروز در نشست شورای زکات استان یزد با اشاره به اینکه در مصرف زکات توجه به فقرا بسیار ویژه است اظهار داشت: مصوبه پیش از سال زراعی امسال به این تاکید داشت که مصرف زکات 60 به 40 برای فقرا باشد.

وی افزود: در موارد بسیار ضروری باید در غیر از فقرا مصرف شود و تنها مواقعی که حتما ضروری است انجام شود، از اعتبارات زکات برای آن مصرف شود و مصرف اصلی به زکات صرف شود.

رئیس شورای زکات کشور با اشاره به اینکه از 9 مورد مشخص شده‌ای که زکات به آن اختصاص پیدا می‌کند، تعداد کمی الان صدق می‌کند، گفت: نکته دیگر اینکه در خصوص بخش کشاوزی، کشاورزی ما برای اینکه از آب و خاک بیشتر بهره‌وری کند، بیشتر به سمت گلخانه یا کشاورزی قطره‌ای سوق پیدا می‌کند.

عالمی با اشاره به اینکه این اقدامات هزینه زیادی به دنبال دارد، گفت: اگر طبق فتوای بعضی از فقها بخواهند هزینه را هم از درآمد کم کنند، چندان چیزی برای پرداخت زکات باقی نمی‌ماند.

وی به کمک‌های دولت برای زکات اشاره کرد و گفت: 4 سالی است که این منبع تقریبا به طور کامل قطع شده و از آخرین سال دولت قبل کمک‌های دولتی قطع شده و در تمام سال‌های این دولت هم تقریبا قطع شده است.

رئیس شورای زکات کشور خاطرنشان کرد: شورای مرکزی زکات سال گذشته دو مصوبه داشت که یکی از این موارد کمک حداقل 60 درصدی مصرف زکات برای فقرا و دیگری توجه به نظر ائمه محترم جمعه برای توزیع زکات است.

عالمی عنوان کرد: نسبت مصرف زکات جمع‌آوری شده در کشور در همه استان‌ها به صورت میانگین، 32 درصد برای طرح‌ها و 68 درصد برای فقرا بوده که بیش از آنچه مصوب شده به فقرا توجه شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمک‌های دولتی زکات از 4 سال پیش قطع شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..