تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصویری که از امام خمینی معرفی می کنیم کاریکاتوری نباشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسن خمینی در پانزدهمین بزم اندیشه با موضوع جایگاه اخلاق در ساحت های تربیتی دانش آموزی با نگاهی به اندیشه تربیتی حضرت امام خمینی( ره) که در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد با بیان اینکه باید به چهارسوال درباره ی امام خمینی (ره)  پاسخ دهیم تا به جمع بندی مناسبی برسیم گفت: اولین سوال این است که چرا باید امام را مطرح کنیم؟ اگر از امام سخن می گوییم به علت نفعی است که برای ما، جامعه ما و فردا دارد.

وی افزود: امام نقطه طلایی سه آرمان استقلال، آزادی و دینداری و معنویت است. امام نماد و پرچم آینده خوب و بهینه‌ ماست.

حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه پرسش دوم چگونه مطرح کردن امام است، گفت: مردم در سال های  ۵۶-۵۷ عاشق امام شدند به خاطر او به جنگ رفتند. پیشرفت کردند. به این دلیل که سخن او را در آن زمان به عنوان درمان دردهای خود شناختند. او دقیقا روی درد دست گذاشته بود و درمان را نیز داشت و مردم او را به عنوان عنصری سالم که می تواند برای درد جامعه درمان داشته باشند، شناختند.

نوه ی امام خمینی (ره) تصریح کرد: اگر می خواهیم امام در جامعه امروز بماند باید راه و اندیشه امام دوای دردها باشد. امامی را باید معرفی کرد که پاسخگوی مشکلات جامعه بود. در این مسیر باید امام مشکل گشا و مشکل شناس را معرفی کنیم و به جامعه بباورانیم که  درمان دردهای جامعه همین است. اگر توانستیم دردهای جامعه را  از این طریق برطرف کنیم خود جامعه به سمت این اندیشه ها می رود.  برای معرفی امام باید به ابزارهای جدید تن دهیم.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش از توانمندی زیادی برخوردار است، گفت: وزارتخانه نهاد قوی سازمان دانش آموزی را دارد که می تواند از محدوده کتاب خارج و آن را عملیاتی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خمینی گفت: پرسش سوم این است که «امام کیست که می خواهیم او را معرفی کنیم؟» اگر نتوانید قضایای حقیقی و تمایز سخنان امام را که با شان نزول های متفاوت عنوان کردند را بشناسید نتوانسته اید امام را  بشناسید.

وی ادامه داد: امام دو حیثیت متفاوت دارد، او هم پایه گذار و هم مجری یک مکتب است. باید بدانیم از چه کسی صحبت می کنیم آنطور نباشد که هر شخصی یک برداشت متفاوت داشته باشد.

نوه ی امام تاکید کرد: هرچه از نسل اول انقلاب می روند دست ما از مفسران صادق اندیشه امام کوتاه می شود.  نیاز به مفسرانی داریم که از پایه شروع به شناخت و تحلیل ارای امام کنند.

وی  چهارمین پرسش را آفات مطرح کردن امام دانست و بیات کرد: هیچ کس به جنگ مستقیم با امام نمی رود زیرا ریشه در قلب های اکثر مردم دارد.  متاسفانه برخی ها امام را تحریف می کنند.  تحریف این است که به امام نگاه کاریکاتوری کنیم. در کاریکاتور تناسب ها به هم می ریزد. نگاه امام به اسلام کاریکاتوری نبود. هنگامیکه تحریف رخ می دهد بعد از دوره ای با امامی مواجه می شویم که در ظاهر امام است اما واقعیت آن امام نیست.

وی تاکید کرد: مواظب باشیم امامی که معرفی می کنیم کاریکاتوری از امام نباشد. نباید  یک بعد را تقویت و دیگری را تضعیف کنیم .




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصویری که از امام خمینی معرفی می کنیم کاریکاتوری نباشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..